قدرت ایمان عامل آزادسازی خرمشهر شد
کد خبر: 4143441
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳

قدرت ایمان عامل آزادسازی خرمشهر شد

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: رزمندگانی که عازم جنگ شدند با آمادگی مبارزه کردند و می‌دانستند که ممکن است بازگشتی در کار نباشد. ایمان، شجاعت و قدرت رزمندگان موجب پیروزی در جنگ و ماندگاری آن شده است. قدرت ایمان بود که موجب آزادسازی خرمشهر شد.

امام جمعه زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان، ظهر امروز ۴ خرداد در ویژه برنامه بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر، با بیان اینکه جنگ تحمیلی یک جنگ جهانی بود، اظهار کرد: با ارزیابی‌هایی که پس از جنگ جهانی اول صورت گرفت، نتیجه گرفتند که ریشه جنگ جهل مردم است و اگر دانش مردم بالا برود، علم جامعه افزایش پیدا کند و آگاهی مردم بالا برود جنگ اتفاق نمی‌افتد؛ اما زمانی که جنگ جهانی دوم صورت گرفت و قدرت تخریب‌ها و تلفات بیشتر شد و فاجعه‌های بسیاری رخ داد این نظریه را رد کردند. دانش بشر که بیشتر شد ویرانی و تخریب نیز افزایش پیدا کرد. در سایه علم و دانش اسلحه‌ها کشنده‌تر شدند.

وی با بیان اینکه نمی‌توان علم را تعطیل کرد، ادامه داد: دنیا باید با علم اداره شود؛ اما این علم باید جهت‌دار و مهار شده باشد. یکی از ابزار مهار علم نیز وجدان است اما کافی نیست. قدرت بازدارندگی باید بیش از قدرت ویرانگری باشد. ایمان یک عامل قوی بازدارندگی است.

خاتمی ادامه داد: رزمندگانی که عازم جنگ شدند با آمادگی مبارزه کردند و می‌دانستند که ممکن است بازگشتی در کار نباشد. ایمان، شجاعت و قدرت رزمندگان موجب پیروزی در جنگ و ماندگاری آن شده است. قدرت ایمان بود که موجب آزادسازی خرمشهر شد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان خاطرنشان کرد: دفاع مقدس باید تبیین شود. بسیاری از مسائل پس از گذشت سال‌ها همچنان ناشناخته‌اند و تبیین نشدند. معجزه خود به خود اتفاق نمی‌افتد؛ در آن دوران رزمندگان معجزه نشان دادند از اینرو باید اقدامات آنها شناسانده شود. میلیون‌ها نفر امروز در کشور هستند که جنگ و دوران پیش از انقلاب را ندیده‌اند و باید به آنها تبیین شود.

انتهای پیام
captcha