روح‌الله در قرآن + اینفوگرافیک
کد خبر: 4144067
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷

روح‌الله در قرآن + اینفوگرافیک

اینفوگرافیک با هدف تدبر در آیات قرآن از آغاز تا انجام زندگی حضرت عیسی(ع) ارائه می‌شود.

به گزارش ایکنا، حضرت عیسی(ع)، یکی از پیامبران اولوالعزم و صاحب شریعت است و کتاب آسمانی او انجیل نام دارد. او آخرین پیامبر پیش از حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی(ص) است.

با سیری در مفاهیم و تدبر در آیات مصحف شریف خواهیم دید که قرآن کریم داستان حضرت عیسی(ع) را همراه با حفظ مقام طهارت حضرت مریم(س) و قداست حضرت عیسی(ع) به زیباترین صورت و با اشکال چون ولادت خارق‌العاده، نشانی از آیت خاص الهی، سخن گفتن پس از تولد به معجزه الهی، صاحب معجزات و آورنده حکمت، دارنده شریعت و کتاب آسمانی انجیل و ... بیان می‌کند.

حتی در آیاتی به دارا بودن 12 یار مخصوص بنام حواریون، مؤید روح‌القدس بودن حضرت عیسی(ع)، مسیح از گواهان بر اعمال، سخن گفتن در میانسالی(عصر ظهور حضرت مهدی)، مصدّق تورات و بشارت‌دهنده پیامبر پس از خود اشاره کرده است و در آیه 55 سوره آل‌عمران «إِذْ قَالَ اللَّهُ يَا عِيسَى إِنِّي مُتَوَفِّيكَ وَرَافِعُكَ إِلَيَّ وَمُطَهِّرُكَ مِنَ الَّذِينَ كَفَرُوا» و سوره نساء آیات 157-157 «وَقَوْلِهِمْ إِنَّا قَتَلْنَا الْمَسِيحَ عِيسَى ابْنَ مَرْيَمَ رَسُولَ اللَّهِ وَمَا قَتَلُوهُ وَمَا صَلَبُوهُ وَلَكِنْ شُبِّهَ لَهُمْ... / بَلْ رَفَعَهُ اللَّهُ إِلَيْهِ وَكَانَ اللَّهُ عَزِيزًا حَكِيمًا» خط بطلانی بر مصلوب شدن ایشان کشیده است و بر نجات و عروج ایشان به سمت خدا تأکید کرده است.

اما به صورت کلی؛ نام حضرت عیسی(ع) نجات‌دهنده 25 مرتبه و لفظ «مسیح» از القاب آن حضرت، 11 مرتبه در قرآن تکرار و با عنوان «ابن ‌مریم» نیز 23 مرتبه بیان شده است. همچنین به پیروان مسیح «نصاری» می‌گویند (تکرار این لقب در قرآن، 14 مرتبه و مفرد آن «نصرانی» 1 مرتبه، «حواریون» 5 مرتبه و «انجیل» 12 مرتبه آمده است).

برخلاف انجیل‌های تحریف شده کنونی که از خداوند به عنوان پدر عیسی(ع) و ... نام می‌برند، قرآن، جمله «رَبِّی وَرَبُّكُمْ» را در آیه 51 آل‌عمران «إِنَّ اللَّهَ رَبِّی وَرَبُّكُمْ فَاعْبُدُوهُ هَذَا صِرَاطٌ مُسْتَقِيمٌ» و 117 مائده «مَا قُلْتُ لَهُمْ إِلَّا مَا أَمَرْتَنِی بِهِ أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ رَبِّی وَ رَبَّكُمْ وَ كُنْتُ عَلَيْهِمْ شَهِيدًا مَا دُمْتُ فِيهِمْ فَلَمَّا تَوَفَّيْتَنِی كُنْتَ أَنْتَ الرَّقِيبَ عَلَيْهِمْ وَأَنْتَ عَلَى كُلِّ شَیءٍ شَهِيد» از زبان حضرت عیسی(ع) نقل می‌کند تا با هرگونه تفکر غلط و ادعای الوهیت درباره آن حضرت مبارزه کند.

کلمةالله و روح‌الله در قرآن + اینفوگرافیک

محتوای این اینفوگرافیک کاری از حجت‌الاسلام علی رجبی، حافظ، مفسر و مدرس دوره‌های تدبر در قرآن است که جلساتی را حول تدبر در آیات و بیان مهندسی هر سوره دارد. او مشغول به تحصیل علوم دینی و درس خارج از حوزه است. رجبی دارای تألیفاتی، چون کتاب آموزه‌های قرآن بر مبنای تدبر موضوعی، کتاب بهداشت در قرآن، شرح حکمت ۳۸ نهج‌البلاغه (نصیحت پدرانه) است.

همچنین پایگاه اطلاع‌رسانی حجت‌الاسلام علی رجبی به نشانی https://fslt.ir قابل دسترسی است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۳/۱۰ - ۲۲:۰۳
0
0
با سلام خدمت استاد گرامی
خداقوت بسیار بسیار عالی
خداوند شما را حفظ کند
captcha