سیره اهل‌بیت(ع) نسخه شفابخش بشریت است
کد خبر: 4144366
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴

سیره اهل‌بیت(ع) نسخه شفابخش بشریت است

امام‌جمعه ابهر گفت: سیره اهل‌بیت(ع) نسخه شفابخش بشریت است که باید به آن تمسک جست.

سیره اهل‌بیت(ع)

به گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام سعید مرادپور، امام‌جمعه ابهر، صبح امروز ۸ خرداد در مراسم بزرگداشت دهه کرامت که در امامزاده زیدالکبیر این شهرستان برگزار شد با اشاره به اینکه دین اسلام جایگاه ویژه‌ای برای دختران و بانوان قائل است، اظهار کرد: نگاه اسلام به زن نگاهی با عزت و عادلانه است.

وی با بیان اینکه در فرهنگ اهل‌بیت(ع) نیز که ریشه در وحی و کلام الهی دارد، زنان و دختران از جایگاه خاصی برخوردارند، ادامه داد: در سخنان معصومان از دختران با واژه‌هایی چون، ریحانه و حسنه به معنی نیکی یاد شده است که هر یک، نشان از امتیاز و ویژگی خاص طبیعی و روحی دختران دارد.

این مسئول با یادآوری اینکه ارزش و مقام زن در دین اسلام جایگاه بالایی است، تصریح کرد: لازم است در دهه کرامت ارتباط عاطفی و قلبی اقشار مختلف به ویژه دختران و زنان با سیره و سلوک حضرت معصومه(س) بیش از گذشته شود.

امام‌جمعه ابهر تصریح کرد: دو گوهر بی‌همتای امام کاظم(ع) یعنی حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) به بالاترین و والاترین قله‌های رفیع کرامت رسیدند، بنابراین لازم است در دهه کرامت سیره اهل‌بیت(ع) که نسخه نجات بخش بشری است، تبیین شود.

حجت‌الاسلام مرادپور با توضیح اینکه دهه کرامت، فرصت مناسبی برای ترویج معارف اهل‌بیت(ع) و زمان مناسبی برای نهادینه ساختن سبک زندگی اسلامی است، ادامه داد: دهه کرامت و سالروز ولادت باسعادت امام رضا(ع) فرصت بسیار مناسبی برای تبیین مسئله ولایت و ولایت‌مداری، ترویج فرهنگ رضوی، شناخت عظمت امام رضا(ع) و تعمیق باورهای دینی در جامعه اسلامی و ایجاد فضای معنوی است.

انتهای پیام
captcha