بازیگر پیشکسوت هندی: اسلام‌هراسی مد شده است
کد خبر: 4144615
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۶

بازیگر پیشکسوت هندی: اسلام‌هراسی مد شده است

نصیرالدین شاه، بازیگر پیشکسوت سینمای هند گفت: اسلام‌هراسی و نفرت از مسلمانان در جامعه هندوتان به مد تبدیل شده و این روند نگران کننده است.

به گزارش ایکنا به نقل از Hindustan Times،  این بازیگر با سابقه هندی اخیراً در گفت‌گو با Indian Express گفت: حال و هوای فیلم‌های در حال اکران بازتاب چیز است که در واقعیت اتفاق افتاده  و آن اسلام‌هراسی بی‌شرمانه است.

این بازیگر مسلمان سینمای هند تصریح کرد: تنفر از مسلمانان این روزها مد شده است، حتی در میان افراد تحصیل کرده. این چیزی است که حزب حاکم بسیار هوشمندانه به آن دامن زده است.

وی با انتقاد از استفاده از تعصبات دینی (هندوها) برای رسیدن به قدرت گفت: ما در مورد سکولار بودن دموکراسی‌ صحبت می‌کنیم، پس چرا دین را وارد همه چیز می‌کنید؟ کمیسیون انتخابات در مورد سیاستمدارانی که از دین(هندو) برای به دست آوردن رأی استفاده می‌کنند، تماشاگری خاموش است. این درحالی است که اگر یک رهبر مسلمان با گفتن «الله اکبر» درخواست رأی می‌کرد، موج انتقادات علیه او ویران‌کننده بود.

 


بیشتر بخوانید:

  • روایت بازیگر پیشکسوت هندی از تبعیض علیه مسلمانان در بالیوود 

این بازیگر مطرح سینمای هند در این مصاحبه ابراز امیدواری کرد که تعصبات هندوها و تفرقه‌‌افکنی به‌زودی از بین برود.

این اولین بار نیست که نصیرالدین شاه از دولت هند و سیاست‌های حزب حاکم(BJP‌) انتقاد می‌کند. وی سال گذشته به شدت در مورد اکران فیلم ضد اسلامی «پرونده‌های کشمیر» موضع گرفت و و آن را نسخه‌ای تقریباً تخیلی از رنج هندوهای کشمیری خواند.

نام نصیرالدین شاه از اواسط دهه 1960 میلادی در سینمای هند مطرح شد و از فیلم‌های مهم او می‌توان به پر (Paar) اشاره کرد که 1984 جایزه بهترین بازیگر مرد را از جشنواره ونیز برای وی به ارمغان آورد. نصیرالدین شاه سابقه بازی در فیلم هالیوودی انجمن نجیب‌زادگان عجیب (The League of Extraordinary Gentlemen)  در سال 2003 و کنار بازیگرانی مانند شان کانری را در کارنامه هنری خود دارد.

انتهای پیام
captcha