هشدار سازمان ملل در مورد تبدیل شدن آوارگان روهینگیا به فلسطینیان جدید
کد خبر: 4144795
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۲

هشدار سازمان ملل در مورد تبدیل شدن آوارگان روهینگیا به فلسطینیان جدید

سازمان ملل متحد ضمن انتقاد از بی توجهی نسبت به وضعیت مسلمانان آواره روهینگیایی، در مورد تبدیل شدن آن‌ها به فلسطینیانی جدید هشدار داد.

به گزارش ایکنا، به نقل از عربی 21، سازمان ملل متحد هشدار داد که موضوع آوارگان روهینگیایی در بنگلادش ممکن است ظرف 10 سال آینده به موضوع «فلسطینی‌های جدید» تبدیل شود، زیرا این موضوع به یک بحران طولانی‌مدت تبدیل شده است که به طور فزاینده مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.

این موضوع را اولیویر دی شوتر، گزارشگر ویژه سازمان ملل در رابطه با موضوع فقر شدید و حقوق بشر در مصاحبه با روزنامه انگلیسی گاردین بیان کرد.

دی شوتر با بیان این موضوع تصریح کرد: نزدیک به یک میلیون نفر در کمپ‌های شلوغ در کاکس بازار زندگی می‌کنند و باید به آ‌ن‌ها حق کار در کشور میزبانشان داده شود.

وی درباره بازدید اخیر خود از کاکس بازار گفت که شرایط کاملاً وحشتناک است و او به ندرت با افرادی که در چنین حالتی از ناامیدی بودند، صحبت کرده است.

اکثر آوارگان روهینگیایی که از سرکوب وحشیانه ارتش میانمار در سال 2017 فرار کردند، در پناهگاه‌های محقر و کوچکی زندگی می‌کنند که از جامعه محلی بنگلادش جدا شده‌اند.

این مقام سازمان ملل گفت خشونت علیه روهینگیا بیش از پنج سال پیش خشم بین‌المللی را برانگیخت و به طرح یک پرونده نسل‌کشی در دیوان عالی سازمان ملل منجر شد، اما کمک‌کنندگان بین‌المللی اکنون به‌طور فزاینده‌ای به بحران‌های مناطق دیگر جهان مشغول شده‌اند.  

برنامه جهانی غذا اخیراً اعلام کرده است که به دلیل کمبود بودجه مجبور است کمک هزینه غذا برای آوارگان روهینگیا را به تنها 8 دلار در ماه برای هر نفر کاهش دهد.

به گفته این مقام مسئول در سازمان ملل، موضوع کاهش کمک برنامه جهانی غذا از آوارگان روهینگیایی، با افزایش تورم قیمت مواد غذایی در ماه‌های اخیر، بدان معناست که در مقایسه با ابتدای سال، میزان کالری دریافتی و کیفیت تغذیه پناهندگان به‌طور چشمگیری بدتر می‌شود.

انتهای پیام
captcha