انتخاب مالزی به عنوان بهترین مقصد سفر مسلمانان
کد خبر: 4145261
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۳

انتخاب مالزی به عنوان بهترین مقصد سفر مسلمانان

سازمان همکاری اسلامی (OIC) و دو مؤسسه فعال در زمینه رتبه‌بندی گردشگری، مالزی را به عنوان بهترین مقصد برای مسلمانان در سال گذشته انتخاب کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از استار، مالزی از سوی سازمان همکاری اسلامی (OIC) به عنوان بهترین مقصد مسلمان‌پسند انتخاب شد. همچنین در جشنواره Halal in Travel که امروز پنجشنبه اول ژوئن (11 خردادماه) در سنگاپور  برگزار شد، مؤسسه CrescentRating و Mastercard این کشور را به عنوان بهترین مقصد مسلمان‌پسند معرفی کردند.
داتوک سری تیونگ کینگ سینگ، وزیر گردشگری، هنر و فرهنگ مالزی گفت: در این رویداد تأیید شد که در گزارش شاخص جهانی سفر مسلمانان (GMTI) 2023، مالزی در جدول بهترین مقصد مسلمان پسند جایگاه اول را حفظ کرده است.
تیونگ گفت که این دستاورد جایگاه و برند مالزی را به عنوان پیشرو در بخش گردشگری اسلامی و گردشگری و مهمان نوازی دوستدار مسلمانان (MFTH) در سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی بیشتر تقویت می‌کند.
وی افزود: مسلمانان اکنون بخشی از صنعت گردشگری هستند که به سرعت در حال رشد هستند و جمعیت مسلمانان در سراسر جهان به دو میلیارد نفر رسیده است.
وزیر گردشگری مالزی در بیانیه‌ای گفت: نرخ احیای گردشگری اسلامی در سطح جهانی نیز با ثبت ۱۱۰ میلیون گردشگر مسلمان در سال گذشته دلگرم‌کننده بوده است. این امر دستاوردی افتخار‌آمیز برای مالزی بود که سال گذشته توانست 2.12 میلیون گردشگر مسلمان را به این کشور جذب کند.
تیونگ گفت که کارآفرینان محلی و بازیگران این صنعت در این کشور تشویق می‌شوند تا خدمات مهمان نوازی مسلمان پسند را به عنوان یک ارزش افزوده در گسترش صنعت گردشگری اسلامی در کشور ارائه دهند.
او از آنها خواست تا در دوره‌ها و برنامه‌های زیر نظر مرکز گردشگری اسلامی شرکت کنند؛ از جمله دوره راهنمای گردشگری مسلمان‌دوست (MFTG) که برای راهنمایان محلی دارای مجوز آزاد است و برنامه تضمین و شناسایی گردشگری و مهمان‌نوازی مسلمان (MFAR) که در آن فرصت‌های توسعه کسب و کار از طریق رشد سریع بخش گردشگری اسلامی ارائه و معرفی می‌شود.

انتهای پیام
captcha