قاری شهیدی ‌که تصویر امام(ره) را نقاشی کرد
کد خبر: 4145279
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۰
گزارش ایکنا از دیدار هفتگی جامعه قرآنی با خانواده شهدا

قاری شهیدی ‌که تصویر امام(ره) را نقاشی کرد

در ادامه دیدارهای هفتگی جامعه قرآنی با خانواده شهدا، در ششمین هفته از این برنامه در سال جدید که همزمان با ولادت امام رضا(ع) برگزار شد، جمعی از مدیران و قاریان قرآنی کشور و برخی از اعضای گروه تواشیح محمد رسول‌الله(ص) به دیدار خانواده شهیدان سیدمحمدرضا و سیدزین‌العابدین توسلی رفتند.

قاری شهیدی ‌که تصویر امام(ره) را نقاشی کردبه گزارش ایکنا، در ادامه دیدارهای هفتگی جامعه قرآنی و ششمین برنامه در سال جدید، جمعی از مدیران و قاریان قرآنی کشور به دیدار خانواده شهیدان توسلی رفتند.

در این دیدار، رحیم قربانی مسئول سازمان قرآن و عترت بسیج تهران، مهدی حسینی، نماینده شورای عالی قرآن و برخی از اعضای گروه تواشیح محمد رسول‌الله(ص) و همچنین یکی از خادمین حرم حضرت عبدالعظیم(ع) حضور داشتند.

در ابتدای این دیدار، رحیم قربانی گزارشی از دیدارهای هفتگی با خانواده شهدای قرآنی ارائه کرد و سپس مهدی حسینی به قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت.

در ادامه این دیدار، برادر شهیدان توسلی با ذکر خاطراتی از سیدزین‌العابدین توسلی گفت: از ابتدا، رفتارهای او با بقیه متفاوت بود. همیشه در کارهای خیر پیشی می‌گرفت. بسیار مهربان و خوش‌اخلاق بود و با دیگران به نیکی رفتار می‌کرد. مرتب دست مادرم را می‌بوسید، به طوری که ما نیز از او این عمل را آموختیم.

زین‌العابدین قاری، حافظ و مدرس قرآن بود و در تلاوت از سبک استاد منشاوی الگو می‌گرفت. 

از کودکی و با بهره‌گیری از استعداد ذاتی خود، خوشنویسی می‌کرد. او بدون حضور در کلاس آموزشی، به درخواست و دعوت انجمن خوشنویسان، به عضویت این مرکز درآمد. همچنین نقاشی بسیار خوبی داشت و عکس مرحوم امام(ره) را در بیست سالگی و اوایل سال ۵۷ با تکنیک گواش طراحی و تصویرگری کرد. 

در انتهای این دیدار، گروه تواشیح محمد رسول‌الله(ص) به اجرای قطعه «ای صفای قلب زارم هر چه دارم از تو دارم» پرداخت و پس از آن لوح یادبودی از طرف فرمانده سپاه استان تهران به برادر این شهیدان اهدا شد.

انتهای پیام
captcha