تحقق وعده رئیس‌جمهور به دانش‌آموزان دهستان لانو + فیلم
کد خبر: 4145321
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶

تحقق وعده رئیس‌جمهور به دانش‌آموزان دهستان لانو + فیلم

در جریان سفر معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی به مرز ماهیرود، وعده رئیس‌جمهور به دانش‌آموزان دهستان لانو محقق شد.

تحقق وعده رئیس جمهور به دانش آموزان دهستان لانوبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، همه چیز از یک صبح جمعه شروع شد، با این تفاوت که جمعه‌اش شیرین و ماندگار شد. آذرماه ۱۴۰۱ در یاد و خاطر  تک تک مردمان خراسان‌جنوبی حک شده است؛ خاطره سفر رئیس‌جمهور در دور دوم سفرهای استانی، سفری به یادماندنی که بعد از گذشت یک سال حلاوت برکاتش نصیب مردمان این دیار می‌شود.

ماجرا از این قرار بود که در یکی از صبح‌های جمعه آذرماه ۱۴۰۱ در حالی که هرکدام از ما در خواب بودیم، اما رئیس‌جمهور به نقاط دوردست و محروم سربیشه و نهبندان رفت تا از نزدیک با مردم این مناطق دیدار و گفت‌وگو کند. در حالی که این دیدارها سرزده بود و از قبل اطلاع‌رسانی نشده بود، اما مردم روستاهای مرزی درح، و بخش لانو که از گوشه و کنار شنیده بودند قرار است حجت‌الاسلام والمسمین سیدابراهیم رئیسی به دیدارشان بیاید خود را رسانده بودند تا درد دلشان را مطرح کنند؛ هر کدامشان به امیدی آمده بودند، پیر و جوان زن و مرد بزرگ و کوچک، خود را رسانده بودند، یکی با موتور دیگری با ماشین همسایه، آن یکی هم با پای پیاده از دور و نزدیک، یکی آمده بود که فقط بگوید آقای رئیسی سلام ما را به مقام معظم رهبری برسانید، دیگری هم آمده بود تا از مشکلات زندگی‌اش بگوید.

در آن سوی جمعیت تعدادی از دختران که شاید سن و سالشان به ۱۰ یا ۱۵ بیشتر نمی‌رسید با بغضی در گلو آمده و تنها به جمعیت خیره شده بودند، در چهره تک تک آنها استرس نمایان بود. چند پسر بچه دانش‌آموز هم با دوچرخه به سرعت خود را رساندند، آنها هم گویی حرفی به آقای رئیس‌جمهور دارند، به سراغ پدر و مادر این دانش‌آموزان رفتم، استرس را از چهره والدینشان هم می‌توانستی نظاره کنی. با وجود آنکه در روستایشان مشکلات زیادی داشتند، اماح رفشان از گرانی، کمبود آب و امثال آن نبود، آنها تنها نگران تحصیل فرزندانشان بودند.

شهربانو که مادر یکی از همان دانش‌آموزان است با نگرانی زیاد به سمتم آمد و گفت امروز آمده‌ایم تا به رئیس‌جمهور بگوییم هزینه ایاب و ذهاب فرزندمان را نداریم تا به مدرسه برود و شاید دیگر دختر من و چند نفر از دختران همسایه نتوانند امسال به مدرسه بروند، چراکه در روستای ما مدرسه راهنمایی نیست فرزندمان باید به روستای بالاتر برود و هر روز کرایه ماشین بدهد، ما نیز توانی برای پرداخت کرایه ماشین نداریم، مادر این را که گفت اشک را در چشمان معصومانه تک تک دانش‌آموزان می‌توانستی ببینی.

لحظه دیدار فرا رسید؛ رئیس‌جمهور در بین جمعیت حاضر شد، وقتی از مردم پرسید مشکلاتتان چیست؟ دوباره همین شهربانو به سمت ایشان رفت و گفت نگران تحصیل فرزندانمان هستیم، درآمدی نداریم که برای کرایه رفت و آمدشان برای مدرسه پرداخت کنیم و این شد که آن روز حجت‌الاسلام رئیسی به آن دانش‌آموزان قول داد که نگران نباشند مشکلشان برطرف می‌شود.

حال پس از چند ماه، در جریان سفر معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی به مرز ماهیرود، وعده رئیس‌جمهور به دانش‌آموزان دهستان لانو محقق شد. 

جواد اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان‌جنوبی گفت: در جریان سفر حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در آذرماه ۱۴۰۱ به این استان و روستاهای محروم و نقاط مرزی سربیشه، پیرو دغدغه والدین مبنی بر تحصیل فرزندانشان مقرر شد یک دستگاه مینی‌بوس خریداری شود.

وی بیان کرد: سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان‌جنوبی پیرو مسئولیت‌های اجتماعی که دارد، تقبل کرد تا یک دستگاه مینی‌بوس را خریداری و به این دانش‌آموزان اهدا کند؛ امروز یک دستگاه مینی‌بوس اهدایی منطقه ویژه اقتصادی به فرماندار شهرستان سربیشه اهدا شد تا آن را به روستاهای مرزی که مشکل ایاب ذهاب دانش‌آموزان داشتند، اهدا شود.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمدحسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۳/۱۲ - ۱۶:۰۲
0
0
زنده باد. ✌
captcha