افزایش علاقه به سفر میان مسلمانان
کد خبر: 4145339
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۵

افزایش علاقه به سفر میان مسلمانان

با پایان دوران همه‌گیری کرونا، مسافران مسلمانی که به دنبال بازدید از مکان‌های تاریخی اسلامی و جاذبه‌های گردشگری و همچنین تجربه فرهنگ و سبک زندگی مسلمانان محلی هستند، مجدداً به سفر علاقه‌مند شده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از TTG Asia، این اظهارات در میزگردی با عنوان «آینده سفر مسلمانان: آیا مقاصد به اندازه کافی جذاب هستند؟» در حاشیه دومین روز از «اجلاس جهانی حلال در سفر» به اشتراک گذاشته شد.

ریانتو سفیان، رئیس یک شرکت گردشگری در اندونزی، در این میزگرد گفت که محصولات گردشگری مردمی در اندونزی، مانند اقامتگاه‌های خانگی، به طور فزاینده‌ای در بین مسافران مسلمان که قصد سفرهای طولانی مدت دارند محبوبیت پیدا کرده است، به‌ویژه مسافرانی از ایالات متحده و بریتانیا به این کشور سفر می‌کنند و مایل به تجربه سبک زندگی اسلامی در روستاهای اندونزی هستند.

وی خاطرنشان کرد: رسانه های اجتماعی و بازاریابی دیجیتال به انتقال چنین تجربیاتی کمک کرده‌اند. پیش از این، این تجربیات به طور سنتی در بین مسافران مسلمان از سنگاپور و مالزی محبوبیت بیشتری داشت.

لی جیان ژوان، از مسئولان گردشگری سنگاپور، گفت که مسافران مسلمان مالزی و برونئی اشتیاق دارند تا درباره تاریخ و میراث مالایی در سنگاپور اطلاعات بیشتری به دست آورند.

یکی دیگر از سخنرانان این میزگرد، عبدالمالک خیاط، مدیر عامل یک شرکت گردشگری حلال از بریتانیا بود. وی گفت: بازدیدکنندگان مسلمان از بریتانیا علاقه مند به یادگیری بیشتر در مورد فرهنگ مسلمانان و بازدید از مکان های میراث اسلامی در خارج از لندن هستند.

وی افزود که برخی از مسافران مسلمان بازدید از بریتانیا و فرانسه را در یک سفر با تمرکز بر سفر به مکان‌های میراث اسلامی ترکیب می‌کنند.

اعضای میزگرد تاکید داشتند که اصول اولیه‌ای مانند امکانات نماز و سهولت دسترسی به غذای حلال و مسلمان پسند، همچنان در جذب مسافران مسلمان اهمیت بسیاری دارد.

سومین دوره اجلاس جهانی گردشگری حلال از روز ۲۵ مِی تا یکم ژوئن (۴ تا ۱۱ خرداد) در سنگاپور برگزار شد و بیش از ۵۰ سخنران و فعال در مورد فرصت‌ها و چالش‌های کلیدی پیش روی توسعه گردشگری حلال صحبت کردند.

انتهای پیام
captcha