پذیرش دانشجو در رشته احیای تراث قرآنی و حدیثی برای نخستین‌بار
کد خبر: 4145603
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۷
حجت‌الاسلام غلامعلی خبر داد:

پذیرش دانشجو در رشته احیای تراث قرآنی و حدیثی برای نخستین‌بار

استاد دانشگاه قرآن و حدیث ضمن اشاره به پذیرش دانشجوی ارشد در رشته احیا تراث قرآنی و حدیثی تصریح کرد: در رشته‌های علوم قرآن و حدیث، این رشته جز معدود رشته‌هایی است که شغل دارد چون افراد کتاب‌های قدیمی را تصحیح می‌کنند، احیا می‌کند و به موسسات مختلف می‌فروشند.

به گزارش ایکنا، دانشگاه قرآن و حدیث وابسته به مؤسسه دارالحدیث برای اولین‌بار در کشور در رشته «احیاء تراث قرآنی و حدیثی» در مقطع کارشناسی ارشد، از بین خواهران و برادران علاقه‌مند در قم دانشجو می‌پذیرد.

استفاده از امکانات پژوهشی و استادان مجرب، امکان اشتغال به تصحیح و تحقیق نسخه‌های خطی و معرفی و احیاء میراث ارزشمند ایران و جهان اسلام از جمله مزایای تحصیل در این رشته تحصیلی است.

در همین رابطه حجت‌الاسلام و المسلمین احمد غلامعلی، استاد دانشگاه قرآن و حدیث به خبرنگار ایکنا گفت: رشته احیای تراث قرآنی و حدیثی از سوی دانشگاه قرآن و حدیث طراحی و تدوین شد و پس از تصویب آن از سوی وزارت علوم برای پذیرش دانشجو امسال به ما مجوز دادند و ما اولین دانشگاهی هستیم که این رشته را اجرا می‌کنیم.

وی درباره ضرورت تاسیس این رشته توضیح داد: الآن در کتابخانه‌های نسخ خطی کتاب‌های زیادی هست که دست نخورده است و حتی از مخزن کتب خطی بیرون نیامده است. این کتاب‌ها الآن برای دانشگاهیان و حوزویان قابل استفاده نیست. اگر دانشجویان از این رشته تحصیلی استقبال کنند به مرور این کتاب‌ها و این میراث فرهنگی کهن ما که ما را با پیشینه اسلامی و قرآنی‌مان پیوند می‌دهد توسط این دانشجویان خوانده می‌شود، مقابله می‌شود، تصحیح می‌شود و به صورت کتاب‌هایی که قابل استفاده برای عموم باشد به جامعه علمی عرضه می‌شود.

غلامعلی درباره آینده شغلی این رشته توضیح داد: در رشته‌های علوم قرآن و حدیث، این رشته جز معدود رشته‌هایی است که شغل دارد چون افراد کتاب‌های قدیمی را تصحیح می‌کنند، احیا می‌کند و به موسسات مختلف می‌فروشند. ما تاکنون چنین رشته‌ای به صورت دانشگاهی نداشتیم و تمام کسانی که در رشته احیای تراث فعال بودند به صورت تجربی این رشته را فراگرفته بودند و از این جهت تاسیس این رشته اقدام ارزشمندی است.

انتهای پیام
captcha