رونمایی از ابرموشک هایپرسونیک «فتاح» با برد ۱۴۰۰ کیلومتر
کد خبر: 4146006
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
صبح امروز با حضور رئیس‌جمهور انجام شد؛

رونمایی از ابرموشک هایپرسونیک «فتاح» با برد ۱۴۰۰ کیلومتر

ابرموشک هایپرسونیک «فتاح»، جدیدترین دستاورد راهبردی نیروی هوافضای سپاه پاسداران، صبح امروز با حضور رئیس‌جمهور رونمایی شد.

رونمایی از ابرموشک هایپرسونیک «فتاح» با برد ۱۴۰۰ کیلومتر

به گزارش ایکنا به نقل از سپاه‌نیوز، ابرموشک هایپرسونیک «فتاح» جدیدترین دستاورد راهبردی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز، سه‌شنبه، 16 خرداد با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور رونمایی شد.

موشک هایپرسونیک فتاح هزار و ۴۰۰ کیلومتر برد دارد و قادر است از تمامی سامانه‌های سپر موشکی عبور کند و این سامانه‌ها را منهدم کند.

این موشک از دقت اصابت فزآینده، سرعت بسیار بالا، قابلیت مانور‌پذیری فوق‌العاده و همچنین از توان پنهان‌کاری و عبور از سامانه‌های راداری برخوردار است.

این موشک با قابلیت‌های تاکتیکی، به دلیل برخورداری از پیشران سوخت جامد نازل متحرک مرحله دوم، قابلیت دستیابی به سرعت‌های بسیار بالا و همچنین انجام مانور‌های مختلف در داخل و خارج از جو زمین به منظور غلبه بر انواع سامانه‌های دفاع هوایی دشمن را دارد.

برد موشک فتاح ۱۴۰۰ کیلومتر و سرعت آن پیش از اصابت به هدف ۱۳ تا ۱۵ ماخ است.

آبان سال ۱۴۰۱ بود که سردار حاجی‌زاده در حاشیه مراسم سالگرد شهادت سردار طهرانی‌مقدم در ستاد نیروی هوافضای سپاه از ساخت موشک بالستیک هایپرسونیک خبر داد و گفت: این موشک سرعت بالایی دارد و در جو و خارج از جو می‌تواند مانور دهد.

وی اظهار کرد: این موشک جدید از همه سامانه‌های سپر موشکی عبور می‌کند و فکر نمی‌کنم تا ده‌ها سال بعد هم فناوری پیدا شود که بتواند با آن مقابله کند. این موشک سامانه‌های ضدموشکی دشمن را هدف قرار می‌دهد و یک جهش بزرگ نسلی در حوزه موشکی است.

انتهای پیام
captcha