بی‌مهری رادیو قرآن مصر به قاریان پیشکسوت
کد خبر: 4146012
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳

بی‌مهری رادیو قرآن مصر به قاریان پیشکسوت

با وجود آنکه رادیو قرآن مصر از ابتدای فعالیت خود در سال 1964 تاکنون محلی برای انتشار تلاوت‌های جاودانه قاریان بزرگ مصر و جهان بوده، اما قاریان بزرگی نیز هستند که با وجود مهارت و دانش بالا، از سوی این رادیو نادیده گرفته شده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از وتوگیت، رادیو قرآن مصر از ابتدای تأسیس خود تاکنون محلی برای انتشار تلاوت قاریان بزرگ مصر و جهان اسلام بوده است. تلاوت قاریان مطرحی چون شیخ محمد رفعت، عبدالعظیم زاهر و عبدالفتاح الشعشاعی، مصطفی اسماعیل، محمود خلیل الحصری، عبدالباسط، محمود علی البنا و محمد صدیق المنشاوی از این رادیو انتشار یافته است.

با وجود سخت‌گیری‌های کمیته پذیرش قاریان برای سال‌ها و عملکرد مناسب این رادیو، قاریان بزرگی بودند که به تدریج مورد غفلت قرار گرفته و به حاشیه رفتند و تلاوت آنها در رادیو قرآن مصر به فراموشی سپرده شده است.

فراموش‌شدگان رادیوی قرآن مصر استادان بزرگی چون شیخ محمدحسن النادی را نیز شامل می‌شود؛ فردی که بسیاری تلاوت او را تداوم تلاوت استاد علی محمود و استاد محمد رفعت می‌دانند.

از مهم‌ترین قاریان فراموش‌شده دیگر در این رادیو می‌توان شیخ هاشم هیبه، شیخ عبدالرحمن الدروی و شیخ محمد فرید السنیدونی، اشاره کرد بسیاری از آنها سفیران تلاوت در سراسر جهان بوده و در دانشگاه‌های مختلف به تدریس علوم قرآنی پرداخته‌اند.

توجیه همیشه آماده برای مسئولان رادیو قرآن مصر این است که ضبط زیادی از تلاوت این قاریان در اختیار ندارد، اما این توجیه به گفته بسیاری حتی در صورت درست بودن، نیز بهانه‌ای بیش نیست چرا که به گواه فرزندان و بستگان بسیاری از این قاریان، آنها ضبط‌های مختلفی را از این قاریان در اختیار رادیوی قرآن مصر قرار داده‌اند، اما این رادیو آن را نادیده گرفته است.

با این‌ حال در سال‌های اخیر برخی از شبکه‌های تلویزیونی در کشورهای عربی حاشیه خلیج‌ فارس به پخش و انتشار تلاوت این قاریان اقدام کرده‌اند.

انتهای پیام
captcha