افزایش آمادگی اداره امور بانوان مسجدالنبی برای پذیرایی از زائران
کد خبر: 4146023
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۳

افزایش آمادگی اداره امور بانوان مسجدالنبی برای پذیرایی از زائران

معاونت اداره کل امور بانوان مسجدالنبی از افزایش آمادگی این اداره برای پذیرایی از زائران مدینه‌اول از طریق سامانه خدماتی یکپارچه خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از المصری الیوم، معاونت اداره کل امور بانوان مسجدالنبی از افزایش آمادگی این اداره برای پذیرایی مدینه‌اول از طریق سامانه خدماتی یکپارچه خبر داد. به گفته این اداره پذیرایی از زائران مدینه‌اول از طریق سامانه خدماتی یکپارچه صورت می‌گیرد.

خبرگزاری عربستان سعودی نیز خبر داده است که اداره امور زنان برنامه‌های فعالانه‌ای برای پذیرایی از بانوان زائر بیت‌الله الحرام تدارک دیده است. آماده‌سازی نمازخانه‌های ویژه بانوان زائر و بانوان سالخورده، تخصیص مسیرها و ورودی‌های ویژه برای تردد بانوان، سازمان‌دهی جمعیت انسانی و هدایت بانوان و نظارت بر تردد زائران به منظور جلوگیری از بروز حوادث ناشی از ازدحام از مهم‌ترین این برنامه‌ها محسوب می‌شود. به دلیل حساسیت موضوع تردد زائران، الگوهای حرکتی زائران و پایش این حرکت، از پیش توسط متخصصان مختلف بررسی شده و از سامانه‌های الکترونیکی ویژه برای این امر بهره گرفته می‌شود.

 علاوه بر برنامه‌های ذکر شده، نظافت، ضدعفونی کردن، خوشبو ساختن نمازخانه‌ها و مکان‌های مختلف در مسجدالنبی با مواد دوستدار محیط‌زیست، ارائه خدمات ترجمه، راهنمایی در مسیرها و همچنین پاسخ به سؤالات اعتقادی و مناسک به زبان‌های مختلف از جمله دیگر خدمات ارائه شده از سوی اداره کل امور بانوان مسجدالنبی برای زائران زن در حج امسال است.

بخش عمده این برنامه‌ها و ابتکارات در زمینه ارائه خدمات به زائران بیت‌الله الحرام، در چارچوب برنامه توسعه 2024 عربستان و در قالب چشم‌انداز 2030 در این کشور صورت می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha