جلسه کارشناسان و رابطان قرآنی استان زنجان برگزار شد
کد خبر: 4149533
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۷

جلسه کارشناسان و رابطان قرآنی استان زنجان برگزار شد

جلسه کارشناسان و رابطان قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در خصوص طرح‌ها و برنامه‌های قرآنی سال ۱۴۰۲ برگزار شد.

جلسه کارشناسان و رابطان قرآنی استان زنجان برگزار شد

به گزارش ایکنا از زنجان، صبح امروز یکم تیرماه، جلسه کارشناسان و رابطان قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در خصوص طرح‌ها و برنامه‌های قرآنی سال ۱۴۰۲ برگزار شد.

در این جلسه حجت‌الاسلام حسنی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، درباره چگونگی اجرای طرح ها و برنامه های قرآنی و همچنین طرح حفظ عمومی و نحوه اجرای آن در شهرستان‌ها توضیحاتی را بیان کرد و افزود: هدف از برگزاری جلسات هم‌فکری و هم‌افزایی برای رسیدن به یک راهبردی تخصصی در جهت برگزاری طرح‌ها و برنامه‌های قرآنی است.

حسنی یادآور شد: از مهم‌ترین برنامه‌های اداره امور قرآنی در تابسان امسال برنامه تدبر در قرآن است که طبق ابلاغ سازمان می‌بایست ۳ درصد از جمعیت استان تحت آموزش تدبر در قرآن‌کریم قرار گیرند که برای تحقق این امر تابستان امسال ۳۰۰ نفر در بخش قرآنی به طور مستقیم تحت آموزش‌های اداره امور قرآنی قرار خواهند گرفت و این ۳۰۰ نفر نیز جمعیت ۳ درصدی استان را تحت پوشش آموزش تدبر در قرآن‌کریم قرار خواهند داد.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی کانال قرآنی در هر شهرستان از اولویت اصلی اداره تبلیغات اسلامی استان است، تاکید کرد: کارشناسان و رابطان قرآنی می‌توانند با ارتباط بیشتر با مدیران مراکز قرآنی زمینه فعالیت‌های قرآنی را بیشتر کرده، لذا فعالیت در روستاها و مناطق محروم باید در اولویت اصلی مسئولان قرآنی باشد.

در ادامه جلسه حجت الاسلام سعید احمدی، مدیر‌کل تبلیغات اسلامی زنجان خواستار پیگیری جدی مسائل آموزشی، فرزند‌ پروری، رسانه و نوجوانان در شهرستان‌ها شد و تاکید کرد: در حوزه جوانی جمعیت و نوجوان و همچنین در حوزه بانوان برنامه‌های ویژه‌ای داریم که هدف ما این است کارها به صورت دقیق و کارشناسی شده توسط کارشناسان هر بخش در استان و شهرستان‌ها انجام شود.

در ادامه این نشست، کارشناسان و حاضران در جلسه نیز به ارائه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند. همچنین مقرر شد کارشناسان قرآنی نیازسنجی‌های مربوطه در شهرستان‌های خود را احصاء و جمع‌آوری کنند تا ضمن ارزیابی مطالب، به مرحله اجرایی برسد.

در پایان برنامه از معصومه مقدم، کارشناس قرآنی شهرستان خرمدره و علیرضا شهسواری، کارشناس قرآنی شهرستان ابهر که در این مدت فعالیت چشمگیری در پیگیری امور قرآنی داشتند، توسط اداره امور قرآنی استان زنجان تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha