آغاز طرح ساماندهی محوطه امامزاده اسماعیل (ع) شناط ابهر
کد خبر: 4151837
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹

آغاز طرح ساماندهی محوطه امامزاده اسماعیل (ع) شناط ابهر

رئیس شورای اسلامی شهر ابهر از آغاز طرح ساماندهی محوطه امامزاده اسماعیل (ع) شناط شهر ابهر خبر داد.

امامزاده اسماعیل (ع) شناط شهر ابهر

سجاد عبدی در گفت‌‌وگو با ایکنا از زنجان، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه امامزادگان و بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، گفت: بقاع متبرکه و امامزادگان در برنامه‌ریزی‌های کلان مهندسی فرهنگی یکی از مراکز ثقل و کانون اصلی تحولات جامعه اسلامی به شمار می‌روند که تبیین این جایگاه و تبدیل آن به قطب فرهنگی کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی تاکید کرد: آرامگاه‌های امامزادگان در شهرها و مناطق متعدد از جمله ابهر به مثابه پل‌های ارتباطی بین اعصار و قرون از دیدگاه مذهبی، تاریخی و هنری همواره در رشد و تعالی فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی نقش بسزایی داشته و به عنوان مراکز مذهبی بعد از مساجد بیشترین کارکرد را در جوامع اسلامی دارند از این رو توجه به این اماکن مذهبی از اولویت‌های شورا و شهرداری است.

رئیس شورای اسلامی شهر ابهر با اشاره به اینکه یکی از امامزادگانی که نقش پررنگی در فرهنگ ابهر ایفای نقش می‌کند امامزاده شناط است، عنوان کرد: مردم ابهر  و حتی شهرهای همجوار از دیرباز عشق و ارادات عمیقی به این امامزاده دارند و این امامزاده همواره کانون دلدادگان به اهل بیت عصمت و طهارت بوده است.

عبدی با اشاره به اینکه ساماندهی محوطه این امامزاده یکی از مطالبات مردم شهرستان است، ادامه داد: با توجه به وجود این مطالبه و جایگاه والای این امامزاده نزد مردم منطقه ساماندهی محوطه در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه شهرداری متولی این ساماندهی است، تصریح کرد: مردم ابهر مردمی خیر هستند و همواره در امور خیر پیشگام بوده‌اند که در این ساماندهی نیز نقش پررنگ و مشارکت بالایی دارند.

رئیس شورای اسلامی شهر ابهر با تاکید بر اینکه  تاکنون ابهر محلی برای تجمع و برگزاری مناسبت‌های ملی و مذهبی نداشت، اضافه کرد: با ساماندهی محوطه امامزاده شناط این مکان به محلی برای تجمع مردم در مناسبت‌های ملی، مذهبی، فرهنگی و اجتماعی تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام
captcha