کارگاه‌های ضیافت اندیشه اساتید، فرصتی برای تضارب آرا است
کد خبر: 4155742
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

کارگاه‌های ضیافت اندیشه اساتید، فرصتی برای تضارب آرا است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان، کارگاه‌های ضیافت اندیشه اساتید را فرصتی برای تضارب آرا دانست و گفت: این کارگاه‌ها محلی برای واکاوی مسائل بنیادین فکری و اعتقادی است.

ضیافت اندیشه اساتید

به گزارش ایکنا از زنجان، حسن بختیاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان، ظهر امروز ۲۶ تیر در مراسم افتتاحیه کارگاه‌های ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه علوم پزشکی زنجان، اظهار کرد: تربیت نسل جدید در کنار آموزش و پژوهش از مهم‌ترین رسالت‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی و سایر دانشگاه‌ها است و اساتید نقش مهمی در این خصوص بر عهده دارند.

وی تاثیرپذیری دانشجو از استاد را غیرقابل انکار خواند و افزود: گفتار، رفتار، منش و نوع برخورد و نگاه استاد به مسائل روز قطعا دانشجو را تحت تاثیر قرار می‌دهد و از همین‌رو لازم است اساتید، احاطه کافی به موضوعات روز و مسائل بنیادین فکری و اعتقادی داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان، خاطرنشان کرد: تعداد کثیری از اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی در رشته‌های بالینی تدریس می‌کنند و پس از پایان کلاس‌های درس، در حوزه درمان مشغول فعالیت هستند و فرصت کافی برای مطالعه و تحقیق در حیطه‌های خارج از تخصص خود را ندارند.

وی افزود: از طرفی وزارت بهداشت با صدور ابلاغیه‌هایی بر حداقل آشنایی اساتید دانشگاه‌های علوم پزشکی با مفاهیم فکری - اعتقادی و مسائل روز تاکید کرده است و بر همین اساس برگزاری کارگاه‌هایی با حضور اساتید رشته‌های مختلف علوم انسانی به منظور پاسخ‌گویی به چالش‌های مطرح شده از سوی اساتید رشته‌های علوم پزشکی ضروری است.

بختیاری تصریح کرد: قطعا استادی که چالش‌های ذهنی او حل نشده است در پاسخ به چالش‌های ذهنی دانشجویان ناتوان خواهد بود و کارگاه‌های ضیافت اندیشه، فرصتی برای توانمندسازی اساتید در این زمینه است.

انتهای پیام
captcha