فضا برای خادمی جوانان در مکتب امام حسین(ع) فراهم شود
کد خبر: 4156559
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار ابهر:

فضا برای خادمی جوانان در مکتب امام حسین(ع) فراهم شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار ابهر گفت: از ستاد اربعین ابهر تقاضا داریم برای خادمان جوان و مشتاق فضا را آماده کنند تا آنها نیز برای خادمی در مکتب امام حسین(ع) انجام وظیفه کنند.

خدام جوان

به گزارش ایکنا از زنجان، اکبر طاهری‌زاده، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار ابهر، شامگاه دیروز ۲۸ تیر در جلسه ستاد اربعین شهرستان ابهر با بیان اینکه یکی از تاکیداتی که در شهرستان وجود دارد برگزاری هر چه باشکوه‌تر پیاده‌روی اربعین امسال است، عنوان کرد: بر همین اساس بنا داریم با افزایش برنامه‌های متنوع فرهنگی فضای موکب‌های مستقر در کربلای معلی را ارتقاء دهیم.

وی با توضیح اینکه ستاد مرکزی اربعین و به تبع آن ستاد استان و شهرستان یک تشکیلات دولتی هست ولی زمانی‌که مردم مشارکت نداشته باشند این ستاد کاری از پیش نمی‌تواند ببرد، اضافه کرد: این عشق توده‌های مردمی به دستگاه امام حسین(ع) است که صحنه‌های زیبای محرم و اربعین را خلق می‌کند.

این مسئول ادامه داد: راهپیمایی اربعین یکی از بی‌نظیرترین گردهمایی‌های جامعه مسلمانان حول محور عاشورا است تا نشان دهد که مکتب عاشورا همچنان بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال از وقوع آن همچنان زنده و پایدار است.

طاهری‌زاده با تاکید بر اینکه هیچ گروه و یا حکومتی در دنیا نمی‌تواند مانع این شعور و آگاهی‌بخشی آن شود، افزود: امروز این مراسم مورد توجه کشورهای غیرمسلمان هم قرار گرفته و توانسته حتی ادیان غیر اسلامی را به سوی خود جذب کند.

وی با توضیح اینکه این مردم هستند که با اهدای نذورات به کمک این ستاد می‌آیند و مسئولان مرتبط فقط به هماهنگی‌ها و تسهیل‌گری در امور کمک می‌کنند، ادامه داد: از ستاد اربعین ابهر تقاضا داریم برای خادمان جوان و مشتاق فضا را آماده کنند تا آنها نیز برای خادمی در مکتب امام حسین(ع) انجام وظیفه کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار ابهر از هلال‌احمر ابهر خواست در خصوص اعزام آمبولانس و نیروهای امدادی در امتداد اعزام نمادین کاروان به کربلا و استقرار در موکب‌های شهرستان ابهر هماهنگی‌های لازم را با مجموعه فرمانداری به عمل آورد.

امام‌جمعه هیدج نیز در ادامه این جلسه با اشاره به استقبال مردمی از کمک به ستاد اربعین، عنوان کرد: امسال نیز مانند سنوات گذشته کمک‌های مردمی برای موکب شهر هیدج به‌طور کاملا برنامه‌ریزی شده در اختیار زائران کربلا قرار خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام اسدالله زارعی با اشاره به اهمیت ابجاد فضای معنوی و فرهنگی در موکب‌ها، خاطرنشان کرد: باید از موازی‌کاری‌ها و ناهماهنگی‌ها در استقرار موکب‌ها پرهیز شود.

انتهای پیام
captcha