زنجان میزبان سی‌امین اجلاس سراسری نماز خواهد بود
کد خبر: 4164230
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
رئیس ستاد اقامه نماز زنجان خبر داد

زنجان میزبان سی‌امین اجلاس سراسری نماز خواهد بود

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان، از برگزاری سی امین اجلاس سراسری نماز با موضوع «نماز نسل نو، با تمرکز بر نقش مدرسه و مسجد و دانشگاه» در استان زنجان خبر داد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان

حجت‌الاسلام علی یوسفی، رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، گفت: در پی درخواست‌ نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه زنجان و استاندار زنجان به حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور مبنی بر آمادگی جهت برگزاری سی امین اجلاس سراسری نماز، در جلسه هیئت امنا مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: موافقت هیئت امنای ستاد اقامه نماز با برگزاری سی‌امین اجلاس سراسری نماز از طریق مکاتبه توسط قائم مقام ستاد اقامه نماز به استان زنجان اعلام شده است.

این مسئول تصریح کرد: در این مکاتبه با اشاره به فراهم آوردن مقدمات و امکانات و تسهیلات لازم را برای تحقق این رویداد مهم فرهنگی و دینی بر تشکیل شورای سیاست‌گذاری سی‌امین اجلاس با عضویت جمعی از مسؤلان فرهنگی و صاحب‌نظران کشوری و نماینده ولی‌فقیه و استاندار زنجان تاکید شده است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان یادآور شد: تهیه و تصویب سازوکار علمی و محتوایی اجلاس، انتخاب زمان مطلوب بر اساس آمادگی استان در نیمه دوم آذرماه سال جاری از دیگر مفاد این مکاتبه است.

این مسئول اظهار کرد: طبق سنوات گذشته، فراخوان علمی و پژوهشی اجلاس سی‌ام از طریق پایگاه اطلاع رسانی ستاد اقامه نماز به نشانی namaz.ir منتشر خواهد شد.

حجت‌الاسلام یوسفی در ادامه موضوع سی‌امین «نماز نسل نو، با تمرکز بر نقش مدرسه و مسجد و دانشگاه» عنوان کرد و گفت: استاندار زنجان به عنوان رئیس ستاد برگزاری سی‌امین اجلاس سراسری نماز انتخاب شده است که با مساعدت و همراهی و رهنمودهای امام‌جمعه و بهره‌گیری از تمکن و ظرفیت‌های اجرایی و فرهنگی و رسانه‌ای استان، مدیریت اجرایی اجلاس را عهده‌دار است و رئیس ستاد برگزاری سی‌امین اجلاس، کار گروهی متشکل از مدیران ارشد استان را جهت همکاری در برگزاری اجلاس تعیین خواهند کرد.

وی افزود: اهم برنامه‌ها و امور اجرایی و تمهیدات لازم در برگزاری اجلاس در اولین جلسه ستاد برگزاری با حضور استاندار و امام جمعه بررسی و تنظیم می‌شود و امید است برگزاری سی‌امین اجلاس نقطه عطفی در امور فرهنگی دارالمومنین زنجان قلمداد شده و دستاوردهای ارزنده‌ای در سطح ملی به ارمغان آورد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان زنجان خاطرنشان کرد: سی‌امین اجلاس سراسری نماز با رویکرد تقویت و ترویج و اشاعه فرهنگ نماز در بین نسل جوان خصوصا در مدارس و دانشگاه‌ها که به نوعی پرورش‌دهنده نسل آینده کشور هستند، برگزار می‌شود.

این مسئول یادآور شد: موضوع مهمی که در اجلاسیه نماز حائز اهمیت است، پیام مقام معظم رهبری است که همه ساله ایشان در پیام‌های خود خط‌ فکری آن اجلاسیه در خصوص نماز را ارائه می‌دهند.

انتهای پیام
captcha