طرح قرآنی «مستورا» در زنجان اجرا می‌شود
کد خبر: 4182745
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۷
همزمان با سراسر کشور

طرح قرآنی «مستورا» در زنجان اجرا می‌شود

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی زنجان از آغاز اجرای طرح ملی حفظ موضوعی آیات قرآن‌ کریم «مستورا» همزمان با سراسر کشور در استان خبر داد.

پوستر طرح ملی قرآنی مستورا

به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، حجت‌الاسلام حمید حسنی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی زنجان، گفت: طرح حفظ موضوعی قرآن‌ کریم از شاخص‌ها و برنامه‌های ابلاغی سازمان دارالقرآن‌ الکریم است که امسال به عنوان یکی از اولویت‌های کاری ابلاغ شده و اجرا می‌شود.

وی افزود: طرح حفظ موضوعی قرآن‌ «مستورا» با هدف گفتمان‌سازی و حفظ موضوعی قرآن‌ کریم در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس اداره برنامه‌ریزی امور قرآنی تبلیغات اسلامی زنجان با اشاره به اینکه این طرح قرآنی با مشارکت و همکاری هیئت بانوان اندیشه‌ورز قرآنی استان زنجان اجرا خواهد شد، بیان کرد: در راستای اجرای این طرح ۱۲ آیه موضوعی قرآن‌کریم انتخاب شده و در قالب یک کتابچه چاپ شده است که در اختیار شرکت‌کنندگان طرح قرار می‌گیرد.

این مسئول افزود: در طرح حفظ موضوعی قرآن که منبع آموزشی آن کتاب مستورا بوده است، ۱۲ آیه کاربردی با مقتضیات روز جامعه را داوطلبان حفظ خواهند کرد و در پایان دوره در صورت کسب امتیاز لازم گواهی‌نامه به شرکت‌کنندگان اعطا خواهد شد.

حسنی تصریح کرد: این طرح فرصتی برای ارزیابی هیئت‌های اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان و شهرستان‌ها است تا بتوانیم میزان استفاده از ظرفیت‌های شهرستان‌ها را ارزیابی کنیم.

این مسئول یادآور شد: در طرح حفظ موضوعی قرآن که منبع آموزشی آن کتاب مستورا است، آیات کاربردی با مقتضیات روز جامعه را داوطلبان و علاقه‌مندان، حفظ خواهند کرد و در پایان دوره در صورت دریافت امتیاز لازم گواهینامه به شرکت‌کنندگان اعطا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مخاطبان این طرح دانش‌آموزان مقطع متوسطه و عموم بزرگسالان به ویژه کنشگران فرهنگی و قرآنی و حافظان قرآنی‌کریم هستند.

انتهای پیام
captcha