ضرورت انتقال مفاهیم عمیق قرآنی در کنار آموزش
کد خبر: 4185605
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۴
معاون استاندار زنجان:

ضرورت انتقال مفاهیم عمیق قرآنی در کنار آموزش

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: انتقال مفاهیم عمیق قرآنی به زبانی ساده و شیوا می‌تواند مسیری درست پیش‌ روی دانش‌آموزان قرار دهد.

ارسالی/معاون استاندار زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، ابوالفضل رفیعی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان ظهر امروز (۱۲ آذرماه) همرمان با هفته قرآن، عترت و نماز در مراسم رویداد قرآنی آوای آسمانی که همزمان با سراسر کشور در ۲۰۰ مدرسه استان زنجان آغاز به‌ کار کرد، توجه به مباحث تربیتی در کنار آموزش به دانش‌آموزان را نکته‌ای کلیدی دانست و گفت: با توجه به هجمه‌های فرهنگی موجود، باید دانش‌آموزان‌مان را تجهیز کنیم و انتقال مفاهیم عمیق قرآنی و مسائل قرآنی به زبانی ساده و شیوا می‌تواند مسیری درست پیش‌ روی این قشر قرار دهد.

وی بیان کرد: دانش‌آموزان باید به این نکته توجه داشته باشند که آموزش علمی را در کنار آموزش تربیتی پیش ببرند و هر دو مورد تاکید است. در این مسیر، اولیای مدارس و خانواده‌ها نقش ویژه‌ای ایفا می‌کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه دانش‌آموزان باید بیاموزند که چگونه در برابر طوفان وقایع و اتفاق‌ها و هجمه‌ها با مسائل مواجه شوند، ادامه داد: این‌گونه‌ آموزش‌ها نیاز به توجه، برنامه‌ریزی و مداومت در آموزش دارد و انتظار از مدارس نیز همین است.

در ادامه مراسم، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به برگزاری برنامه‌های قرآنی در مدارس استان زنجان، اظهار کرد: امسال در مدارس غیرانتفاعی استان با عزم جدی‌تری نسبت به سال گذشته برنامه‌های در قالب مسابقات قرآنی برگزار می‌شود.

علی اسماعیلی با بیان اینکه دانش‌آموزان احترام به والدین و آموزگاران خود را براساس آموزه‌های قرآنی تنظیم می‌کنند که بشارت‌دهنده آینده‌ای درخشان برای آن‌ها است، گفت: اداره‌‌کل آموزش و پرورش استان وظیفه دارد زمینه فعالیت‌های قرآنی را بیش از پیش برای دانش‌آموزان فراهم کند.

وی از افتتاح یک مرکز دارالقرآن در شهر زنجان در سال آینده خبر داد و اظهار کرد: پیگیر راه‌اندازی دارالقرآن جدید در شهر گرماب و سجاس نیز هستیم.

او افزود: خانواده‌های دانش‌آموزان در شهر زنجان نزدیک به ۷۰۰ میلیون تومان برای تجهیز و افتتاح دارالقرآن در هنرستان زنجان کمک کردند.

رویداد بزرگ قرآنی آوای آسمانی (بزرگترین رویداد قرآنی مدارس غیرانتفاعی و هیأت امنایی سراسر کشور) در ۱۰ هزار مدرسه کشور به اجرا درآمده است.

انتهای پیام
captcha