رسیدن به سبک زندگی اسلامی در گرو نماز است
کد خبر: 4192424
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲
رئیس جمهور:

رسیدن به سبک زندگی اسلامی در گرو نماز است

رئیس‌جمهور با بیان اینکه رسیدن به سبک زندگی اسلامی در گرو نماز است، گفت: زندگی سالم یک انسان باید با محوریت نماز شکل بگیرد.

رئیس جمهور

به گزارش ایکنا از زنجان و به نقل از ستاد اقامه نماز، حجت‌الاسلام و المسلمین سید‌ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور امروز ۱۶ دی‌ماه در آیین آغاز به کار سی امین اجلاس سراسری نماز که به میزبانی زنجان در حال برگزاری است، با اشاره به اهمیت نماز و تقدیر از حجت‌الاسلام قرائتی و همه کسانی که در راستای تروج نماز تلاش کرده‌اند، اظهار کرد: نماز موثرترین عنصر در خود سازی است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در حیات طیبه و شکل‌گیری حیات طیبه تاثیر‌گذار است، گفت: محور سبک زندگی اسلامی نماز است.

وی با اشاره به اهمیت نماز و تقدیر از حجت‌الاسلام قرائتی و همه کسانی که در راستای تروج نماز تلاش کرده‌اند، تصریح کرد: نماز موثرترین عنصر در خودسازی است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه نماز در حیات طیبه و شکل‌گیری حیات طیبه تاثیر گذار است، گفت: محور سبک زندگی اسلامی نماز است.

وی با بیان اینکه نماز بازدارنده از بدی‌ها و سوق‌دهنده به خوبی‌ها است، گفت: مستحکم‌ترین پشتوانه برای انسان سالک در مبارزه با نفس، نماز است.

حجت‌الاسلام رئیسی عنوان کرد: امید‌آفرین‌ترین فریضه در بین فرایض الهی نماز است، هم برای یک سالک الی الله و هم برای انسان مبتدی، نماز امید بخش‌ترین فریضه است و هیچ‌کس در مسیر سیر الی الله بدون نماز به جایی نرسیده است.

رئیس‌جمهور افزود: شکل‌گیری حیات طیبه و ساخت جامعه سالم بدون نماز امکان‌پذیر نیست و نماز در حیات طیبه انسان‌ها بسیار تاثیر می‌گذارد.

وی اضافه کرد: رسیدن به سبک زندگی اسلامی در گرو نماز است و زندگی سالم یک انسان باید با محوریت نماز شکل بگیرد. نخستین توصیه و تاکید به انسان‌ها نماز و حی علی‌الصلاه است.

حجت‌الاسلام رئیسی اضافه کرد: اگر نماز اقامه شود امر به خوبی‌ها و نهی از زشتی‌ها شکل می گیرد، همچنین مبارزه با نفس و شیطان درون و شیاطین بیرون صورت خواهد گرفت.

رئیس‌جمهور افزود: مستحکم‌ترین پشتوانه برای یک انسان سالک که می‌خواهد در حوزه مبارزه با نفس و شیاطین، اشرار و طواغیت موفق شود نماز است.

وی گفت: حقیقتا در این حوزه بسیاری از فضلای حوزه علمیه، دانشگاهیان، امامان جمعه و جماعات همت و همکاری کردند که بسیار هم در خانه،مدرسه، دانشگاه و سازمان‌ها و دستگاه ها موثر بوده است.

رئیس‌جمهور افزود: خوشبختانه این تلاش‌ها در بین عموم مردم موثر بوده است و پرداختن به نماز و توجه دادن به این فریضه الهی باید بعد از این هم بسیار کار شود.

انتهای پیام
captcha