مساجد شهری و روستایی خدابنده میزبان مراسم معنوی اعتکاف
کد خبر: 4194215
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰

مساجد شهری و روستایی خدابنده میزبان مراسم معنوی اعتکاف

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خدابنده گفت: مراسم اعتکاف در ۲۰ مسجد شهری و روستایی ویژه برادران و خواهران و دانش‌آموزان از ۵ لغایت ۷ بهمن ماه به مدت ۳ روز در این شهرستان برگزار خواهد شد.

مراسم معنوی اعتکاف

حجت‌الاسلام مهدی خدابنده‌لو، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خدابنده در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، در خصوص اعتکاف و برنامه‌های مربوط به برگزاری این مراسم معنوی، اظهار کرد: اعتکاف بارزترین مصداق بندگی پروردگار است و دو پیامبر الهی ماموریت یافتند تا بستر برپایی اعتکاف را مهیا سازند و این برنامه معنوی هم عدل طواف خانه خدا قرار داده شده که گویای عظمت و فضیلت برجسته آن است.

این مسئول گفت: عبادت خداوند سبحان آیینی دارد، در برخی موارد خداوند دستور به تفکر و تامل یا مشغول شدن به ذکر و ثنا می‌دهد و گاهی هم دستور سکون می‌دهد و گاهی نیز فرمان به حرکت می‌دهد، مانند سعی بین صفا و مروه؛ گاهی هم طواف به دور خانه خود را دستور ‌دهد، مانند طواف در حج و عمره.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خدابنده با بیان اینکه اعتکاف توصیه قرآن و جزء سیره و سنت نبی مکرم اسلام (ص) و اهل‌بیت (ع) است، ادامه داد: اعتکاف نشانه جهت‌گیری صحیح و یکی از رویش‌های انقلابی و نشانه دلبستگی ملت شریف ایران به دین است.

این مسئول با توضیح اینکه در شهرستان خدابنده نیز همچون سنوات گذشته اعتکاف در ۲۰ مسجد شهری و روستایی ویژه برادران و خواهران و دانش‌آموزان برگزار خواهد شد، ادامه داد: این مراسم معنوی از ۵ لغایت ۷ بهمن‌ماه به مدت ۳ روز برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: محل برگزاری اعتکاف در شهر قیدار النبی (ع) ویژه دانش‌آموزان در مساجد زینبیه و باب الحوایج (ع) و برادران مسجد جامع و خواهران مسجد مهدیه خواهد بود.

خدابنده‌لو تصریح کرد: محل‌های ثبت‌نام برای بسیج خواهران و برادران مسجد جامع قیدار است و ثبت‌نام دانش‌آموزی برادران توسط گروه علمی فرهنگی بینه و خواهران توسط مسئول بسیج دانش‌آموزی خواهران قیدار از مورخه ۲۵ دی‌ماه لغایت ۴ بهمن‌ماه انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: اعتکاف دانش‌آموزی دختران برای دومین سال با عنوان دختران مهدوی در مسجد زینبیه برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha