برگزاری جشنواره قرآنی رحمت در زنجان
کد خبر: 4194798
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
همزمان با سراسر کشور محقق می‌شود

برگزاری جشنواره قرآنی رحمت در زنجان

جشنواره کشوری قرآنی رحمت ویژه مدارس جامعه‌القرآن‌الکریم و اهل‌بیت (ع) در مقاطع پیش دبستانی و دوره اول ابتدایی در زنجان برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره قرآنی رحمت در زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، جشنواره قرآنی رحمت ویژه مدارس جامعه‌القرآن‌الکریم اهل‌بیت (ع) در مقاطع پیش‌دبستانی و دوره اول ابتدایی با هدف تربیت عملی و آموزش آداب اسلامی به فرزندان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

جشنواره رحمت مخفف روخوانی، حفظ، مفاهیم و تربیت اسلامی و تجوید است و تمامی این موارد و آموزش‌ها در این کلمه دیده شده است؛ ضمن اینکه خدای متعال قرآن‌کریم را در آیاتش رحمت خوانده است و این رحمت برای مؤمنین است.

موضوع جشنواره امسال نماز تعیین شده است که با شعار «بچه‌ها درست و زیبا، نماز بخوانید» اجرا خواهد شد. موضوعات آن هم سوره‌های قرآن در نماز است که در چهار جلد کتب ویژه این مسابقات و در قالب‌های نمایش، قصه، بازی و همخوانی اجرا می‌شود.

یکی از نکات ویژه جشنواره این است که قبل از اجرای آن برای همه دانش‌آموزان قرآنی، یک جایزه در نظر گرفته می‌شود که با شروع جشنواره برای آن‌ها ارسال خواهد شد و در ادامه برای برگزیدگان نیز جوایز ارزنده‌ای در نظر گرفته شده است.

یادآور می‌شود از استان زنجان ۱۱ کلاس پیش‌دبستانی به تعداد ۲۱۴ نوآموز و دانش‌آموزان دوره اول ابتدایی در این جشنواره شرکت می‌کنند و نفرات و اجراهای برگزیده به مرحله کشوری راه می‌یابند.

انتهای پیام
captcha