پایان کار دومین کنگره بین‌المللی شعر «بانوی بلاغت» در زنجان
کد خبر: 4196617
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳

پایان کار دومین کنگره بین‌المللی شعر «بانوی بلاغت» در زنجان

دومین کنگره بین‌المللی شعر «بانوی بلاغت» که به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان برگزار شد، امروز، 9 بهمن‌ماه با معرفی برگزیدگان این کنگره به کار خود پایان داد.

پایان کار دومین کنگره بین‌المللی شعر «بانوی بلاغت» در زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، احمد نقیلو، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان، امروز، ۹ بهمن‌ماه در آیین اختتامیه دومین کنگره بین‌المللی شعر «بانوی بلاغت» حضرت زینب (س)، اظهار کرد: سلبریتی ما بانویی است که پدر وی حضرت علی (ع)، مادرش حضرت فاطمه(س) بوده و ایشان خواهر امام حسین(ع) هستند.

وی افزود: در کشورهای خارجی به حدی درباره سلبریتی‌های خود صحبت می‌کنند که فرزندان ما به‌خوبی آن‌ها را می‌شناسند در صورتی که به حدی درباره سلبریتی‌های خود صحبت نکرده‌ایم که فرزندان‌مان نیز نمی‌شناسند.

این مسئول با اشاره به پیامی که از واقعه عاشورا و کنگره بین‌المللی شعر «بانوی بلاغت» می‌گیریم، تصریح کرد: حضرت زینب نوه حضرت محمد(ص) هستند، پدر، مادر و برادر ایشان را شهید و خودشان را اسیر کردند و ایشان به دنبال عدالت بودند که اگر این نکته را درسی برای خود قرار دهیم خدا از ما خواهد پذیرفت.

دبیر دومین کنگره بین‌المللی شعر بانوی بلاغت نیز اظهار کرد: اولین دوره شعر «بانوی بلاغت» سال گذشته در دو زبان فارسی و عربی، در مقیاس ملی برگزار شد و استقبال خوبی صورت گرفت و ۳۶۰ اثر از سراسر کشور برای کنگره ملی شعر بانوی بلاغت جمع‌آوری شده بود. همچنین کتاب آثار منتخب دوره قبل کنگره نیز چاپ شد.

مهدی ساشورپور، دبیر دومین کنگره بین‌المللی شعر «بانوی بلاغت» با بیان اینکه این کنگره در سال‌ جاری در مقیاس بین‌المللی برگزار شد و فراخوان کنگره به کشورهای همسایه نیز ارسال شده بود، گفت: در دومین دوره کنگره بین‌المللی شعر «بانوی بلاغت» اشعاری از کشورهای دوست و همسایه نیز ارسال شده بود، در این دوره دو اثر از کشور لبنان، 10 اثر از کشور عراق و شعری از کشور پاکستان برای کنگره ارسال شده بود.

وی ادامه داد: یکی از تفاوت‌های کنگره سال‌ جاری با سال گذشته در حضور اشعار عربی در مجموعه کتاب و فراخوان دومین کنگره بین‌المللی شعر «بانوی بلاغت» بود و در این دوره آثار در سه زبان ترکی، فارسی و عربی جمع‌آوری شدند.

دبیر دومین کنگره بین‌المللی شعر «بانوی بلاغت» بیان کرد: ۴۷۰‌ اثر توسط ۱۶۷ شاعر به دبیرخانه دومین کنگره بین‌المللی شعر «بانوی بلاغت» ارسال شده بود، ۱۳۶ شعر از ۱۱۲ شاعر در مجموعه دوم به چاپ رسیده است. همچنین ۱۷۰ اثر ترکی، ۲۰ اثر عربی و ۳۸۰ اثر در بخش عمومی، فارسی و نیمایی برای کنگره ارسال شده بود که از ۱۴ شاعر تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام
captcha