محفل شعر ترکی آذری ارادت رضوی در زنجان برگزار می‌شود
کد خبر: 4212809
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۱

محفل شعر ترکی آذری ارادت رضوی در زنجان برگزار می‌شود

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: محفل شعر ترکی آذری «ارادت رضوی» از سری برنامه‌های هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری، ۲۳ اردیبهشت ماه در امامزاده سید ابراهیم(ع) زنجان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

به گزارش ایکنا از زنجان، اصغر حاج‌علی‌اکبری، مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان امروز ۹ اردیبهشت، در ستاد بزرگداشت دهه کرامت با بیان اینکه در هسته وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور مسئول برگزاری جشن‌های مردمی دهه کرامت در کشور هستند، عنوان کرد: با توجه به این موضوع در استان زنجان نیز ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان مسئولیت اجرای جشن‌های مردمی را برعهده دارد.

وی با تاکید بر این مطلب که نگاه به برنامه‌های دهه کرامت استانی است، توضیح داد: برنامه‌های پیش‌بینی شده بیشتر برای مرکز استان است اما لازم است تا از تمرکز‌گرایی خارج شده و برای شهرستان ها نیز برنامه‌ریزی شود.

این مسئول با بیان اینکه برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام به شکل تبیینی - ترویجی و آیینی - میدانی است، گفت: برنامه‌ریزی برای برپایی جشن‌های مردمی در روستاها و شهرها، برگزاری جشن تکلیف، همکاری با کاروان زیر سایه خورشید، همکاری در برگزاری جشن‌های مردمی برای این ایام پیش‌بینی شده است.

مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برپایی محافل انس با قرآن، مشارکت در جشن‌های بقاع متبرکه، مراسم جشن در مساجد مزین به نام امام رضا(ع)، پخش صلوات خاصه، برگزاری جشن مادران و دختران با همکاری هیئت بنت‌الهدی را نیز از دیگر برنامه‌های این ایام برشمرد.

این مسئول از برگزاری محفل شعر ترکی آذری «ارادت رضوی» از سری برنامه‌های هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان ترکی آذری، نیز خبر داد و تصریح کرد: این برنامه ۲۳ اردیبهشت‌ماه در امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان برگزار می‌شود.

حاج‌علی‌اکبری با توضیح اینکه این محفل با همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی و با حضور شاعران آیینی اجرا می‌شود، خاطر‌نشان کرد: کتابت احادیث رضوی در حاشیه این جشنواره پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام
captcha