سیدداود ابراهیمی، مدیر آموزش و پرورش ابهر در گفتوگو با خبرنگار ایکنا از زنجان اظهار کرد: پیامبر اسلام(ص) میفرماید: «طلب العلم فریضة علی کل مسلم و مسلمة، یعنی طلب علم بر هر مرد و زن مسلمان واجب است». همچنین در قرآن کریم، سوره بقره، آیه ۲۶۱، انفاقکنندگان در راه خدا همچون دانهای معرفی شدهاند که هفت خوشه میرویاند و در هر خوشه صد دانه است که نشانهای از برکت بیپایان کار خیر در راه خداوند است.
وی با تأکید بر ساخت مدارس و توسعه فضاهای علمی در راستای این تعالیم، تصریح کرد: تبلور عملی ایمان و عمل صالح در جامعه است؛ چنانکه هر مدرسه، بنایی است ماندگار در زمین، اما پل عبور نسلها به سوی آگاهی و رشد.
ابراهیمی ادامه داد: مشارکت خیرین، نهتنها کمبودهای سختافزاری را جبران میکند، بلکه چراغی از امید در دل کودکانی روشن میسازد که آیندهسازان این سرزمین خواهند بود.
مدیر آموزش و پرورش ابهر با اشاره به نقش پررنگ خیرین در توسعه فضاهای آموزشی، مشارکت آنان را یکی از اصلیترین امیدها برای جبران کمبود فضای آموزشی در این شهرستان عنوان کرد.
این مسئول ادامه داد: خیرین با گذشتن از دسترنج خود، کریمانه و بدون هیچ چشمداشتی در مسیر تعلیم و تربیت نسل آینده گام برمیدارند و این حرکت ارزشمند، نعمتی الهی برای جامعه است.
وی با بیان اینکه قدمت آموزش و ساخت مدارس در شهرستان ابهر به حدود یک قرن پیش بازمیگردد، تصریح کرد: با توجه به رشد جمعیت و نیازهای روزافزون آموزشی، بسیاری از مدارس قدیمی پاسخگوی نیاز امروز دانشآموزان نیستند و همین امر ضرورت نوسازی و توسعه فضاهای آموزشی را دوچندان کرده است.
ابراهیمی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۳ پروژه مدرسهسازی توسط خیرین در ابهر به بهرهبرداری رسیده است، گفت: این مدارس توانستهاند بیش از ۵ هزار دانشآموز را تحت پوشش قرار دهند. همچنین هفت پروژه دیگر نیز در دست احداث است که پس از تکمیل، ظرفیت پذیرش ۵ هزار دانشآموز دیگر را فراهم خواهد کرد.
مدیر آموزش و پرورش ابهر با بیان اینکه جمعیت دانشآموزی شهرستان بالغ بر ۳۲ هزار نفر است، اظهار کرد: امکانات و زیرساختهای فعلی آموزشی پاسخگوی این حجم از دانشآموزان نیست و امید اصلی ما به دستان پرمهر خیرینی است که همواره در کنار آموزشوپرورش بودهاند.
وی با اشاره به سیاست کلان دولت در نهضت توسعه عدالت آموزشی، گفت: امیدواریم با مشارکت خیرین و همکاری سایر بخشها، بتوانیم گامهای مؤثری در راستای تحقق عدالت آموزشی، ارتقاء کیفیت و توسعه تجهیزات برداریم.
ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود به چالشهای فضاهای آموزشی در شهرکهای جدید اشاره کرد و گفت: شهرک گلشهر با وجود گذشت دو دهه از شکلگیری آن، تا یک سال پیش فاقد هرگونه فضای آموزشی بود، اما به همت خیرین، یک دبستان ۶ کلاسه در آن بنا شد. با این وجود، هنوز دانشآموزان مقطع متوسطه این شهرک بهدلیل نبود مدرسه، بلاتکلیف هستند و اصلیترین مانع، کمبود زمین آموزشی است.
انتهای پیام