کد خبر: 4315501
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۴۰۴ - ۱۲:۵۷
مدیر آموزش و پرورش ابهر مطرح کرد

نقش راهبردی آموزش و پرورش در نهادینه‌سازی امر به معروف و نهی از منکر

سیدداود ابراهیمی با اشاره به نقش کلیدی آموزش و پرورش در نهادینه‌سازی فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: این نهاد فرهنگی با پرورش نسلی متعهد، آگاه و مسئول می‌تواند این فریضه را از سطح توصیه فردی به رفتار اجتماعی مؤثر و پایدار تبدیل کند.

امر به معروف و نهی از منکر

به گزارش ایکنا از زنجان، سیدداود ابراهیمی، مدیر آموزش و پرورش ابهر، 17 آبان‌ماه در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان بیان کرد: آموزش‌ و پرورش به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نهادهای فرهنگی و تربیتی کشور، نقشی اساسی در نهادینه‌سازی ارزش‌های دینی و اخلاقی در نسل آینده دارد. 

مدیر آموزش و پرورش ابهر ادامه داد: یکی از مهم‌ترین این ارزش‌ها، فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است که می‌تواند در مدرسه، رفتار دانش‌آموز و فضای جامعه را جهت‌دهی کند.

وی گفت: امر به معروف و نهی از منکر موجب ارتقای اخلاق و بهبود عملکرد و همچنین پیشگیری از تخلفات و فساد در محیط کار می‌شود و در نهایت این اصل به ایجاد فضای کاری سالم و مثبت، افزایش بهره‌وری و در نهایت، توسعه و پیشرفت سازمان کمک می‌کند.

این مسئول افزود: نهاد آموزش‌ و پرورش با در اختیار داشتن بزرگ‌ترین شبکه انسانی کشور شامل دانش‌آموزان، معلمان و خانواده‌ها، ظرفیت بی‌نظیری برای آموزش عملی و نظری این فریضه دارد. اگر این ارزش دینی به‌صورت هدفمند در برنامه‌های درسی، فعالیت‌های فرهنگی، جلسات پرورشی و الگوهای رفتاری معلمان گنجانده شود، می‌تواند به یک رفتار نهادینه‌ شده در زندگی دانش‌آموزان تبدیل شود.

ابراهیمی تأکید کرد: در حقیقت، آموزش‌ و پرورش از ارکان اصلی تحقق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است؛ زیرا با پرورش نسلی متعهد، آگاه و مسئول می‌تواند این فریضه را از سطح توصیه فردی به رفتار اجتماعی مؤثر و پایدار تبدیل کند.

انتهای پیام
دبیر:
رقیه فرنیا
captcha