
به گزارش ایکنا از زنجان، سردار سیاوش مسلمی، رئیس سازمان بسیج دانشآموزی، چهارشنبه، ۱۹ آذرماه در جلسه ستاد هماهنگی و پشتیبانی بسیج دانشآموزی استان زنجان با بیان اینکه محور توسعه هر کشور، ظرفیت نیروی انسانی توانمند و انقلابی است، اظهار کرد: بسیج دانشآموزی مأموریتی ملی و تمامساحتی دارد و براساس قانون، وظیفه آن تربیت نیروی انسانی در تراز انقلاب اسلامی است تا بتواند در عرصههای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و آمادگی دفاعی نقشآفرین باشد.
وی با تأکید بر اینکه بسیج دانشآموزی موازی آموزش و پرورش نیست بلکه پشتیبان مأموریتهای تربیتی آن است، افزود: تمام نهادها از جمله سپاه، سازمان تبلیغات اسلامی، جهاد کشاورزی و دستگاههای اجرایی باید سهم خود را در تربیت آیندهسازان ایران ایفا کنند، چراکه مسئولیت اصلی در تربیت نیروی انسانی بر عهده آموزش و پرورش است.
مسلمی با اشاره به چالشهای نظام تعلیم و تربیت کشور گفت: آموزش و پرورش تنها بخشی از زمان دانشآموز را در اختیار دارد و سایر نهادها نیز باید با نگاه تکلیفمدار در این مسیر مشارکت کنند. بسیج نیز براساس تکلیف شرعی، انقلابی و قانونی در کنار فرهنگیان قرار دارد تا اجرای مأموریتهای تربیتی تسهیل شود.
رئیس سازمان بسیج دانشآموزی با تأکید بر لزوم تقویت امید، ایثار و هویت ملی در مدارس اضافه کرد: در جنگ رسانهای امروز، دشمن با القای ناامیدی و ناکارآمدی در نظام آموزشی به میدان آمده است، در حالیکه امروز دلسوزان واقعی در رأس آموزش و پرورش کشور قرار دارند و با جدیت برای آینده نسل نو تلاش میکنند.
وی ادامه داد: حمایت از آموزش و پرورش در سطوح شهرستانی باید افزایش یابد، زیرا نابرابری امکانات در مناطق کوچکتر بیشتر نمود دارد. همچنین باید از ظرفیت تشکلهای فرهنگی، بسیج فرهنگیان و اتحادیهها در جهت نهادینهسازی فرهنگ خدمت و مسئولیتپذیری اجتماعی بهره گرفت.
ذبیحالله تاراسی، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه کشور بیش از هر زمان نیازمند روحیه بسیجی دهههای نخست انقلاب است، اظهار کرد: باید دانشآموزانی تربیت کنیم که این روحیه خالص و خدمتگزار را در خود زنده نگه دارند؛ امروز نیز مشارکت اجتماعی اولیا و دانشآموزان بیانگر بالندگی فضای تعلیم و تربیت است.
وی افزود: رخدادهای اخیر جبهه مقاومت نشان داد روحیه بسیجی همچنان زنده است و میتواند مسیر عزت و استقلال کشور را استمرار بخشد.
تاراسی با اشاره به اجرای طرح «نقشینه» در مدارس گفت: هر زمان مسئولیتی واقعی به دانشآموزان سپرده شود، برنامهها بهترین نتیجه را دارد؛ بنابراین باید این حس مسئولیتپذیری و مشارکت فعال را از دل تشکلهای فرهنگی به متن کلاسهای درس منتقل کرد تا دانشآموزان در کنار علم، مهارت زیستن و خدمتکردن را نیز بیاموزند.
انتهای پیام