شمع وجود آیت‌الله صفایی بوشهری، استان بوشهر را روشن کرده است
کد خبر: 1387783
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۶
آیت‌الله محمدی گلپایگانی عنوان کرد؛

شمع وجود آیت‌الله صفایی بوشهری، استان بوشهر را روشن کرده است

گروه سیاسی: رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: شمع وجود آیت‌الله صفایی بوشهری، استان بوشهر را روشن کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، آیت‌الله محمدی گلپایگانی در آئین افتتاح 4 پروژه مصوب سفر مقام معظم رهبری به عسلویه در شهر کنگان، گفت: حوزه‌های علمیه و مدارس دینی یکی از مراکز مهم ترویج معارف اهل بیت(ع) مبانی قرآن و آموزه‌های دینی هستند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان اینکه بزرگان دینی ما نیز از این مراکز برخاستند، افزود: فاصله زمانی زیادی بین ما با زمان اهل بیت(ع) (ع) وجود دارد و اگر در آن زمان امکانات و تکنولوژی به این وسعت وجود داشت و معارف بی‌کم و کاست به نسل‌های امروزی منتقل می‌شد، امروز هیچ مشکلی وجود نداشت و خیلی از مسائل ما حل بود.

وی تصریح کرد: علوم اسلامی سینه به سینه و با مشقت‌های فراوان به دست ما رسیده است و باید در این باره به خوبی و بدون نقص عمل کنیم. در این میان کسانی هم بود‌ه‌اند، که با سوء استفاده و تحریف این احادیث می‌خواستند به امیال نفسانی خود برسند و لذا اگر علمای دینی ما در قرون گذشته وجود نداشتند، امروز نمی‌توانستیم تناقض و تفاوت میان راه اشتباه و راه درست را به خوبی تشخیص دهیم. اسلام در حال پیشروی است و دشمنی دشمنان ما نیز در این راستا به علت از هم پاشاندن کاخ‌های عنکبوتی آنان بی‌دلیل نیست.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری هشداری جدی به علمای اهل سنت و شیعه در خصوص جریان شیطانی تکفیری داده و بیان کرد: جریان تکفیری امروز در حال ترویج و تبلیغ به طور گسترده است.

آیت‌الله محمدی گلپایگانی در همین رابطه اضافه کرد: این جریان نه شیعه و نه مذهب اهل سنت را می‌شناسد و با فتوای برخی علمای خود فروخته و با هدف ضربه به دین مبین اسلام وارد شده است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری اشاره‌ای به نبش قبر حجر بن عدی توسط این گروه کرد و یادآور شد: این جریان اعلام کرده در صورتی که به نجف برسند با مزار حضرت علی(ع) نیز چنین خواهند کرد هر چند این آرزو را به گور خواهند برد. راز حمایت ما از سوریه به دلیل قرار گرفتن این دولت در خط مقدم مبارزه با اینگونه جریان‌ها است.

آیت‌الله محمدی گلپایگانی با بیان اینکه امام خمینی(ره) بیداری اسلامی را در جهان راه‌اندازی کرد، گفت: امام خمینی(ره) در گذشته نیز خواب شیطانی این گونه گروه‌ها را با سخنرانی‌ها و صدور فتواهای مختلف بر هم زد تا به اسلام کوچک‌ترین ضربه‌ای وارد نشود و در این زمان نیز امام خامنه‌ای این مسیر را دنبال می‌کنند.

وی ادامه داد: در زمان رهبری معظم له نیز کشور ما مدارج ترقی را نه به صورت پلکانی بلکه به صورت جهشی طی کرده است.

آیت‌الله محمدی گلپایگانی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در خط مقدم جنوب کشور، استان بوشهر محکم و خط شکن چنان ایستاده است که هیچ کس جرأت نظر داشتن به این خاک را ندارد و باید مسائل دینی و فرهنگی در این منطقه به طور خاص دیده شود.

وی در ادامه با بیان اینکه انقلاب اسلامی با بهای سنگینی به دست ما رسیده، خطاب به طلاب این مرکز گفت: وظیفه اصلی طلبه‌ها و دانش آموختگان این مکان خواندن علوم اسلامی و آشنا کردن دیگران با این علوم و انتقال معارف اصیل دینی به آینده گان است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه اذعان کرد: خدماتی که انقلاب به تمامی استان‌ها و در همه زمینه‌ها کرده قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

وی با بیان اینکه در کمتر استانی این صفا و صمیمیت بین روحانیت و مسئولان کشوری وجود دارد، بیان کرد: این اتحاد و صمیمیت مدیون حسن صمیمیت همه مسئولان به ویژه آیت‌الله صفایی بوشهری است و شمع وجود ایشان، استان بوشهر را روشن کرده است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در همین رابطه افزود: البته نباید از اختلاف میان مسئولان که یکی از آفت‌های خطرناک برای نظام به شمار می‌رود، غافل ماند.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم نیز به طور همزمان و با ویدئو کنفرانس 4 پروژه مدرسه علمیه علی بن ابیطالب(ع) کنگان با زیربنای سه هزار و 950 متر مربع با اعتبار 40 میلیارد ریال، کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان بندر سیراف با زیربنای 920 متر مربع و با اعتبار 24 میلیارد و800 میلیون ریال، کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان نخل تقی با زیربنای 920 متر مربع و با اعتبار 13 میلیارد و 500 میلیون ریال و پل ولایت در منطقه بساتین به طول 40 متر وکنار گذر به طول 750 متر با اعتبار 30 میلیارد ریال از محل مصوبات سفر مقام معظم رهبری به شهرستان کنگان افتتاح و به بهره‌برداری رسیدند.

captcha