دولت ارتباط خود با حوزه را تقویت کند
کد خبر: 2899188
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۰
حسینی بوشهری:

دولت ارتباط خود با حوزه را تقویت کند

گروه سیاسی: باید ساز و کار مناسبی برای تعامل بهتر حوزه و دولت فراهم شود تا بتوانیم از این ظرفیت عظیم برای پیشبرد نظام اسلامی بهره ببریم.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن (ایکنا)  از قم، آیت‎الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه‎های علمیه کشور شب گذشته، 6 اسفند در دیدار رئیس جمهور با طلاب و فضلای حوزه در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فیضیه گفت: شهر قم نیازی به تعریف ندارد زیرا شهر عش آل محمد(ص) است.

وی افزود: امروزه حوزه علمیه قم با 80هزار طلبه، 3هزار استاد، 150 مرکز تخصصی، 122 مجله علمی پژوهشی و علمی ترویجی، 25 مرکز تخصصی و آموزش عالی، 19 انجمن علمی و 2500 رابط علمی ظرفیتی عظیم را در حوزه نشر معارف اهل بیت(ع) ایجاد کرده است.

مدیر حوزه‎های علمیه کشور بیان کرد: امروز حوزه علمیه ما میزبان طلابی از 80 کشور جهان است و مرکز خدمات حوزه نیز به پشتیبانی از این ظرفیت عظیم انسانی کشور می‎پردازد که جای تقدیر دارد.

وی گفت: قم و حوزه خاستگاه انقلاب اسلامی و به فرموده رهبر انقلاب، نظام اسلامی مولود حوزه است. در این زمان نیز حوزه آماده پاسخگویی به نیازهای دولت و نظام اسلامی است و می‎تواند در این عرصه‎ها نقش‎آفرین باشد.

حسینی بوشهری بیان کرد: باید ساز و کار مناسبی برای تعامل بهتر حوزه و دولت فراهم شود تا بتوانیم از این ظرفیت عظیم برای پیشبرد نظام اسلامی بهره ببریم.

وی گفت: مراجع عظام تقلید پشتوانه بسیار عظیمی برای کشور و نظام و انقلاب و اسلام هستند و قطعا هر بحثی را که مطرح می‎کنند از سر خیرخواهی و دلسوزی است.

مدیر حوزه‎های علمیه اظهار کرد: قم با این همه خدماتی که به انقلاب و کشور کرده است نباید با این همه مشکلات از جمله بیکاری و.... دست و پنجه نرم کند البته منکر خدمات دولت به قم نیستیم ولی باید کاری انجام شود که در شان این مردم باشد.

وی در پایان گفت: باید ارتباط دولت با قم بیشتر شود و از حالت رسمی به روابط و سفرهای غیر رسمی نیز تبدیل شود و نکته آخر نیز آنکه رییس جمهور باید به فرموده قرآن مجری نماز، امر به معروف و نهی از منکر در کشور باشد.

captcha