اولین کاروان حج تمتع خراسان جنوبی به سرزمین وحی اعزام می‌شود
کد خبر: 3350875
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
17 شهریورماه؛

اولین کاروان حج تمتع خراسان جنوبی به سرزمین وحی اعزام می‌شود

گروه اجتماعی: مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی با اشاره به افزایش 25 درصدی تعداد زائران حج تمتع سال جاری نسبت به سال قبل گفت: اولین کاروان حج تمتع خراسان جنوبی 17 شهریور به سرزمین وحی اعزام می شود


به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، ابوالفضل نوفرستی، مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی امروز، دوم شهریورماه در نشست خبری گفت: 1089 زائر خراسان جنوبی امسال در قالب 8 کاروان با 3 پرواز از از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.



مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی  با اشاره به افزایش 25 درصدی تعداد زائران حج تمتع سال جاری نسبت به سال قبل اظهار کرد: اولین کاروان حج تمتع خراسان جنوبی 17 شهریور به سرزمین وحی اعزام می‌شود.



نوفرستی با بیان اینکه 50 درصد زائران خراسان جنوبی مدینه قبل و 50 درصد مدینه بعد هستند، بیان کرد: 4 کاروان استان 115 نفره، 3 کاروان 135 و یک کاروان 160 نفره است و اعزام‌های کاروان‌های استان تا 20 شهریور ادامه دارد.



وی افزود: مسن‌ترین زائر امسال 92سال و جوانترین زائر 21 سال سن دارد نهایت تلاش ما بر این است که بتوانیم با آموزش‌هایی که به حجاج می‌دهم سفری معنوی همراه با امنیت و آرامش رقم بزنیم.



مدیر کل حج و زیارت خراسان جنوبی ادامه داد: مدت سفر زائران امسال بین 29 تا 32 روز طول خواهد کشید و 62 درصد زائران با پرواز مستقیم به مدینه سفر می‌کنند که در آسان‌سازی سفر زائران مؤثر است.



نوفرستی گفت: نهایت تلاش بر این نکته صورت گرفته است که اقلام مورد نیاز زائران از کالاهای تولید داخل کشور تأمین شود و در  این راستا مقرر شد زرشک و زعفران مصرفی زائران از خراسان جنوبی تأمین شود.



وی بیان کرد: خراسان جنوبی به لحاظ زائرخیز بودن رتبه سوم کشوری را از آن خود کرده است که نشان از روح ایمان و ولایت‌پذیری مردم این دیار دارد که علیرغم مشکلات مادی علاقه و شوق سفر خانه خدا را دارند.



مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه در شش ماه اول امسال 7313 نفر از استان عازم سفر عتبات عالیات شده‌اند، اظهار کرد: این تعداد زائر عتبات عالیات رشد 43 درصدی را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.



نوفرستی یادآور شد: از پایان ماه مبارک رمضان تا امروز 10 زوج جوان در خراسان جنوبی زندگی مشترک خود را  با سفر به کربلا آغاز کرده‌اند که در راستای فرهنگ‌سازی در این امر اگر زوجینی بخواهند با سفر به عتبات زندگی خود را آغاز کنند به شرط اینکه در ایام پیک جمعیتی زائر نباشد در قالب یک وام 4 درصدی به آنان کمک خواهیم کرد.

captcha