لزوم انتقال معارف اهل‌بیت(ع) به زبان‌های مختلف
کد خبر: 3489850
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳
آیت‎الله حسینی بوشهری تاکید کرد:

لزوم انتقال معارف اهل‌بیت(ع) به زبان‌های مختلف

گروه اجتماعی: آیت‎الله حسینی بوشهری در مراسم رونمایی از زبان‌های عربی و انگلیسی خبرگزاری حوزه تاکید کرد: باید گنجینه‎های نور اهل بیت(ع) به زبان‌های مختلف در سراسر جهان منتشر شود.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از قم، آیت‎الله حسینی بوشهری، پیش از ظهر امروز 31 فروردین در آیین رونمایی از نسخههای عربی و انگلیسی خبرگزاری حوزه نیوز با اشاره به حدیثی از امام جواد(ع) مبنی بر اهمیت توکل به خدا در امور گفت: امام نهم شیعیان بهترین و عالی‌ترین سرمایه برای ترقی انسان را رسیدن به مقام توکل به خدا می‎دانند.

وی افزود: اگر امروز خبرگزاری حوزه تا این درجه از موفقیت در عرصه اطلاع رسانی به رغم مشکلات فراوان رسیده است به دلیل همین توکل به خدا در حل مشکلات و رسیدن به روند رو به تعالی بوده است.

مدیر حوزه‎های علمیه بیان کرد: خوشبختانه این خبرگزاری از دریچه نگاه تیزبینانه عرصه خبر نیز نمره بسیار خوبی کسب کرده است و سلامت خود را نیز در این عرصه با امید و توکل به خدا حفظ کرده است.

وی گفت: این خبرگزاری پس از نشریه افق حوزه شکل گرفت که در روزهای اول با استرس بسیاری منتشر می‎شد و به استحضار و خدمت مراجع عظام تقلید نیز می‏‌رسید ولی همان گام‎های ابتدایی و حساس امروزه این خبرگزاری را در مسیر درستی قرارداده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهارکرد: امروزه از آنچه از مراکز و منابع رصد اخبار به ما رسیده است، منبع 80 درصد از اخبار حوزوی کشور از خبرگزاری حوزه است که نشانگر موفقیت این خبرگزاری در زمینه اطلاع رسانی در امور حوزوی است.

وی رونمایی از بخش انگلیسی و عربی سایت خبرگزاری حوزه را گامی مهم در تعالی بیشتر این خبرگزاری دانست و گفت: در این زمینه باید دقت نظر فعالان این خبرگزاری در نشر اخبار در عرصه بین‎المللی بسیار بیشتر از گذشته انجام شود و ترجمه و تنظیم اخبار به صورت واژه واژه بسیار مهم است و باید با دقت نظر انجام گیرد.

وی افزود: دقت نظر باید در به کارگیری الفاظ در اخبار گرفته تا زمان و مکان انتشار، سرعت و دقت و امانت داری در متن تمام اخبار انجام شود؛ قطعا با راه اندازی سایت عربی و انگلیسی، نگاهها به حوزه بیشتر خواهد شد پس باید بهترین اخبار را در این بخش منتشر کنید.

وی با تاکید بر توسعه زبان‌های خبرگزاری حوزه گفت: خبرگزاری حوزه باید با زبان‎های مختلف اخبار حوزوی را به سراسر جهان مخابره کند و گنجینه‎های نور اهل بیت(ع) را در سراسر جهان منتشر کند.

captcha