بیش از یک‌هزار سمنانی برای اعزام به سرزمین وحی ثبت نام کردند
کد خبر: 3704072
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۵

بیش از یک‌هزار سمنانی برای اعزام به سرزمین وحی ثبت نام کردند

گروه اجتماعی - سرپرست حج و زیارت استان سمنان از ثبت‌نام یک هزار و ۲۰۰ سمنانی برای اعزام به سرزمین وحی خبر داد و گفت: ظرفیت کاروان‌های سمنان تکمیل شده است.

به گزارش ایکنا از سمنان، خلیل دلپاک، سرپرست حج و زیارت استان سمنان امروز 20 فروردین در تشریح برنامه‌های سال ۹۷ اظهار کرد: ظرفیت کاروان‌هایی که برای حج تمتع به استان سمنان اختصاص داده شده بود، تکمیل شده است.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و ۲۰۰ نفر در قالب ۹ کاروان برای اعزام به سرزمین وحی ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: ظرفیت کاروان‌های استان سمنان تکمیل شده است.

سرپرست حج و زیارت استان سمنان با تأکید بر اینکه کسانی که فیش اولویت تا ۳۰ دی ۸۵ را داشتند پذیرش شدند، متذکر شد: این افراد در فراخوان شرکت کردند و کاروان‌های سمنان تکمیل شده است؛ اگر کاروان جدیدی به سمنان اختصاص دهند، باز در معرض ثبت‌نام قرار می‌گیرد و مجدد در این شرایط ثبت‌نام خواهیم داشت.

دلپاک  با بیان اینکه از اصلی‌ترین برنامه‌هایی که امسال داریم، بحث آموزش زائران است که هر یک از کاروان‌ها در قالب ۱۰ تا ۱۲ جلسه به‌صورت مجزا تشکیل می‌دهند و اکثر این جلسات روزهای جمعه است یاداور شد:  تعدادی از کاروان‌ها جمعه گذشته جلسات خود را در این زمینه آغاز کردند،

به گفته وی؛ در این جلسات، بر اساس مطالب معین و فهرست‌شده بر اساس سرفصل‌ها، احکام و مناسک توسط روحانیان، مسائل اجرایی کاروان‌ها توسط مدیران کاروان‌ها و بهداشت و تغذیه توسط پزشک کاروان انتقال داده می‌شود.

سرپرست حج و زیارت استان سمنان گفت: زائران از این طریق با مناسک و مسائل مختلف آشنا می‌شوند تا با آمادگی بیشتری در حج شرکت کنند. انتهای پیام

منبع: خبرگزاری فارس

captcha