سرمایه‌گذاری 10 میلیارد تومانی کمیته امداد برای اشتغال مددجویان زنجانی
کد خبر: 3766675
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۹

سرمایه‌گذاری 10 میلیارد تومانی کمیته امداد برای اشتغال مددجویان زنجانی

گروه اجتماعی- مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ضمن با اهمیت خواندن توانمندسازی مددجویان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 10 میلیارد تومان در حوزه اشتغال نیازمندان سرمایه‌گذاری شده است.

هیچ مددجویی در زنجان پشت نوبت دریافت خدمات کمیته امداد نیستبه گزارش ایکنا از زنجان، هدایت صفری، شنبه 3 آذرماه در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه  استان زنجان اظهار کرد: اقشار ضعیف جامعه در چالش‌های اقتصادی بیشترین آسیب را می‌بینند که باید تلاش کنیم با حمایت‌های مادی و معنوی این آسیب‌ها کاهش دهیم.
وی با اشاره به اینکه راهبرد اصلی کمیته امداد توانمندسازی جامعه هدف و تأمین زمینه اشتغال‌زایی و استقلال اقتصادی خانواده‌های تحت حمایت است، بیان کرد: با همین نگاه از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 10 میلیارد تومان در حوزه اشتغال نیازمندان سرمایه‌گذاری شده است.
صفری به ارائه خدمات فوری و اورژانسی به مددجویان تحت حمایت این نهاد نیز اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم با ارائه خدمات هدفمند و اثربخش در کنار توجه به تأمین نیازهای اولیه جامعه هدف، با مددکاری حرفه‌ای و تخصصی از نظر روانی نیز تعادل را در گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت ایجاد کنیم.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ارائه خدمات متناسب با نیازهای روز جامعه را از خدمات این نهاد برشمرد افزود: با برنامه‌ریزی انجام‌شده و تخصیص اعتبارات ویژه از طریق دفتر مرکزی کمیته امداد و هم‌افزایی آن با کمک‌های مردمی، هیچ مددجوی  واجد شرایطی پشت نوبت در استان زنجان وجود ندارد.
وی با بیان اینکه مشارکت خیران نیز در اثربخشی خدمات این نهاد، مهم و قابل ‌توجه است، افزود: با فعالیت اثربخش و همراهی مناسب خیران، مشارکت نیکوکاران زنجانی در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد استان زنجان در شش ‌ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 33 درصد افزایش داشته است.
صفری با اشاره به اینکه امسال بیشترین افزایش در حوزه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان در بخش زکات بوده است، ادامه داد: میزان جمع‌آوری زکات در شش‌ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 60 درصد افزایش داشته و درمجموع 61 درصد از زکات جمع‌آوری ‌شده در بخش محرومین و 39 درصد نیز در پروژه‌های عام‌المنفعه و عمرانی هزینه شده است.
وی با بیان اینکه برای اولین بار در استان زنجان با هم‌افزایی این نهاد و اوقاف و امور خیریه استان زنجان همه دانش‌آموزان تحت حمایت کمیته امداد از سبد حمایتی تحصیلی کیف و لوازم‌التحربر در ابتدای سال تحصیلی بهره‌مند شدند، گفت: امیدواریم با تعامل بیشتر دو نهاد اقدامات اثربخش دیگری در حوزه محرومیت‌زدایی به‌ویژه در بخش کمک هزینه، ازدواج و درمان نیازمندان انجام شود.
حجت‌الاسلام جعفر جنتی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان نیز در این دیدار با اشاره به ارزشمند بودن رویکرد جهادی کمیته امداد در ارائه خدمت به نیازمندان، گفت: استان زنجان ظرفیت بالایی در حوزه کمک به نیازمندان دارد و امیدواریم با فرهنگ‌سازی بیشتر در این زمینه شاهد ارتقای وضعیت معیشتی نیازمندان در پایتخت شور و شعور حسینی باشیم.
انتهای پیام
captcha