اهدای اعضای بدن نوجوان ۱۵ ساله زنجانی
کد خبر: 3769379
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴

اهدای اعضای بدن نوجوان ۱۵ ساله زنجانی

گروه اجتماعی - مسئول شبکه فراهم‌آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان با اشاره به اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۴ مورد اهدای عضو انجام شده است، گفت: در چند روز اخیر اعضای بدن نوجوان ۱۵ ساله به بیماران نیازمند جان دوباره بخشید.

اهدای اعضای بدن نوجوان 15 سالهشهریار اماموردی در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: اعضای بدن نوجوان 15 ساله‌ای که در اثر تصادف به کما رفته بود، با رضایت خانواده‌اش اهدا شد تا به انسان‌های دیگری جان دوباره بخشد.
این مسئول با اشاره به اعضای اهدا شده حسین محمدی، ادامه داد: خانواده نوجوان فوت شده رضایت دادند تا قلب، کلیه‌ها، کبد و نسوج پیکر فرزندشان به بیماران نیازمند به عضو اهدا شود و این اعضا زندگی دوباره‌ای را به چند بیمار داده است.
وی با اشاره به اهدای عضو دیگر انجام شده در استان، خاطرنشان کرد: کلیه‌ها، کبد و نسوج جواد احمدلو که 41 سال داشت و بر اثر تصادف به کما رفته بود نیز اهدا شد.
اماموردی تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون 14 مورد اهدای عضو در استان انجام شده است و هنگام شناسایی بیمار مرگ مغزی، اقدامات و حمایت‌های ویژه‌ای برای کسب رضایت از خانواده‌های آنان برای اهدای عضو انجام می‌شود که تیم کارشناس و متبحری با توجه به وظایف تعریف شده برای این مهم مبادرت می‌کنند.
مسئول شبکه فراهم‌آوری اعضای پیوند دانشگاه علوم‌پزشکی زنجان با اشاره به اینکه علاقه‌مندان با مراجعه به سایت پیوند اعضا می‌توانند در این امر شرکت کنند، خاطرنشان کرد: اهدای عضو بیمار مرگ مغزی طبق شرایط و فرآیندهای خاص انجام می‌شود و نبود بیماری‌های مزمن از جمله سرطان، دیابت و حداکثر سن  ۶۵ سال متوفی از جمله شرایط مهم برای اهدای عضو است.
انتهای پیام
captcha