مردم آگاهی دقیقی از ظرفیت موقوفات ندارند
کد خبر: 3773570
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱

مردم آگاهی دقیقی از ظرفیت موقوفات ندارند

گروه اجتماعی - فرماندار ایجرود با اشاره به اینکه برخی از مردم آگاهی دقیقی از ظرفیت موقوفات ندارند، بر احیای درآمد موقوفات و ترویج سنت حسنه وقف تاکید کرد.

برخی از مردم آگاهی دقیقی از ظرفیت موقوفات ندارند/لزوم احیای درآمد موقوفات برای فقرزداییبه گزارش ایکنا از زنجان، توحید سلیمی شامگاه دوشنبه ۲۶ آذرماه در دیدار مسئولان اوقاف و امور خیریه استان زنجان اظهار کرد: اوقاف باید در جهت معرفی وقف هدف مشخص را دنبال و عملکرد مثبت خود را به اقشار مردم ارئه و اعتماد مردم را جلب کند. در شهرستان ایجرود مردم نسبت به وقف و ثمرات وقف اطلاعات زیادی ندارند.
وی خرید ۳ دستگاه دیالیز در بیمارستان ایجرود را یکی از نمونه‌های اجرای نیات واقفان برشمرد و گفت: توجه مردم به وقف، مبانی وقف و ظرفیت‌های آن و مهمتر از همه عملکرد وقف برای ترویج و توسعه این سنت حسنه از اهمیت بالایی برخوردار است و در سنت حسنه وقف همه باید تلاش کنند تا بیشتر اثرگذار باشد.
فرماندار ایجرود با اشاره به اینکه افراد خیر و نیکوکار با وقف مال خود به رفاه عمومی، فقرزدایی و عدالت اجتماعی کمک می‌کنند، بیان کرد: مسئله وقف تنها بر عهده اداره اوقاف نیست بلکه باید تمام مدیران اجرایی با توجه به حفظ مسائل شرعی وقف، با این اداره همکاری کنند.
این مسئول خاطرنشان کرد: استفاده بهینه از موقوفات براساس نیات واقفین و تبدیل موقوفات بلااستفاده به منابع درآمدزا با رعایت کامل مسائل شرعی و قانونی، می‌تواند از عوامل عمده گسترش این کار خیر شود و همه مردم از فضلیت و پاداش آن بهره‌مند شوند.
وی با اشاره به اینکا عمل خداپسندانه وقف از تاکیدات مهم اسلام و بزرگان دین و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است و استفاده درست از آن در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش مؤثری دارد، تصریح کرد: برای رفع محرومیت و فقرزدایی می‌توان از ظرفیت‌های شهرستان استفاده کرد و در راستای نیات واقفان و با رعایت مسائل شرعی، درآمد حاصله را در توسعه و آبادانی شهرستان هزینه کرد.
سلیمی یادآور شد: یکی دیگر از تبلیغات یا گویا کردن عملکرد، همان روش سنتی قدیمی چهره به چهره است و با وجود اینکه در سامانه کامل جامع موقوفات، عملکردها شفاف‌سازی شده ولی در برخی موارد ارائه عملکرد به روستائیان با این سامانه قابل ارئه نیست و برای آگاه‌سازی مردم از ظرفیت موقوفات، گاهی باید به روش حضوری عمل کرد.
انتهای پیام 
captcha