تجلیل از برترین‌ها در چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر
کد خبر: 3787025
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱

تجلیل از برترین‌ها در چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر

کانون خبرنگاران نبأ ــ آئین اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر، شب گذشته، 13 بهمن‌ماه در بوشهر برگزار شد و در این مراسم از برترین‌ها در دو بخش چند رسانه‌ای و مکتوب تجلیل به عمل آمد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ آئین اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه‌ای «ابوذر»، شب گذشته، 13 بهمن ماه در محل سالن همایش‌های اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر برگزار شد و در این مراسم میزبان رسانه‌های برتر در دو بخش چند رسانه‌ای و مکتوب تجلیل شدند.

محمدصادق کوشکی، مدرس علوم سیاسی دانشگاه تهران در آیین اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه‌ای «ابوذر» با تأکید بر اینکه فعالان اروپایی بیش از خود ما ماهیت انقلاب اسلامی را شناختند، اظهار کرد: آن‌ها معتقدند پیروزی انقلاب حرکت جهان را به سمت دینی شدن تغییر داده و نه تنها مرزهای ملی بلکه محتوای اندیشه بشری را هم متحول کرده و می‌کند.

وی افزود: نماد انقلاب اسلامی ایران برخلاف دیگر انقلاب‌ها که سلاح است؛ «نوار کاسِت» بود به همین دلیل بسیاری از مورخان انقلاب ملت ایران را انقلاب «کاسِت» عنوان می‌کنند و این نقش رسانه را برجسته می‌کند.

میوه انقلاب پرورش جوانان خداجوی بسیجی است

کوشکی اضافه کرد: براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی میوه و فتح‌الفتوح انقلاب، پرورش جوانان خداجوی بسیجی است؛ برهمین اساس این انقلاب توانسته آدم‌های متفاوتی همچون سردار شهید نادر مهدوی‌ها، مجید شهریاری‌ها و حسن میرخانی را تربیت کند.

وی ادامه داد: ثمره انقلاب اسلامی تربیت افرادی است که با اعتقاد به خدا در عمل به تکلیف خود بدون تکیه بر بودجه و امکانات کارهای بزرگ انجام می‌دهند و برای همیشه نام آن‌ها در تاریخ ماندگار می‌ماند.

کوشکی یادآور شد: انقلاب اسلامی به معنی انقلاب فرهنگی و حرف نو زدن است و به‌طور یقین سلاح تبلیغات از سلاح جنگ برنده‌تر است.

وی تأکید کرد: بسیاری از مشکلات و کاستی‌های ما ناشی از انقلابی نبودن و هرآنچه داریم نشئت گرفته از انقلابی بودن ما است و امروز بزرگترین ابرقدرت‌های دنیا اجازه عبور از آب‌های سرزمینی را ندارند و این به معنی اقتدار جمهوری اسلامی است که باید قدر آن را دانست.

کوشکی اضافه کرد: وظیفه رسانه با وجدان این است که برای کاهش مشکلات جامعه بتواند انسان‌های انقلابی را تکثیر کند و باید این اتفاق فرهنگی که مسیر جهان را تغییر می‌دهد، معرفی و نباید خودمان را متوقف کنیم و نباید از قطاری که خود بانی آن بودیم، عقب بمانیم.

800 اثر در جشنواره ابوذر چهارم داوری شد

بر اساس این گزارش، 800 اثر در قالب تیتر، خبر، گزارش، یادداشت، عکس، گرافیک، کاریکاتور، موشن‌گرافی، مستند و فیلم با موضوعات مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، بسیج و حوزه‌های اقدام، اقتصاد مقاومتی، مسائل صنفی خبرنگاری، مقاومت و دفاع مقدس، خدمات اجتماعی محرومیت‌زدایی، مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، بصیرت و دشمن‌شناسی، توسعه، تعمیق و نهادینه‌سازی گفتمان انقلاب اسلامی، ایجاد بستری برای هم‌افزایی و ارتباط بیشتر فعالان رسانه، کمک به افزایش کیفی آثار منتشر شده در رسانه‌ها، حساس کردن مسئولان برای حل معضلات، به دبیرخانه چهارمین جشنواره رسانه‌ای «ابوذر» استان بوشهر ارسال شده بود.

رونمایی از نشریه «آزادنما»

شعرخوانی آئینی و حماسی علی هوشمند، عضو خانه مطبوعات استان بوشهر، رونمایی نشریه «آزادنما» اثر جوانان مطالبه‌گر و ضیافت شام دورهمی خبرنگاران و عکاسان از دیگر برنامه‌های چهارمین جشنواره «ابوذر» بود.

خاطرنشان می‌شود، در پایان آئین اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه‌ای «ابوذر» از سیدحسین صافی، مستندساز بین‌المللی؛ حمیدرضا احمدی‌فر، عکاس منتخب جشنواره کشوری «ابوذر»؛ حسین دهقانی، خبرنگار خبرگزاری صدا و سیمای مرکز بوشهر؛ سعید رضایی، خبرگزاری مهر؛ مونا عیدان، خبرگزاری ایرنا؛ مهرداد جشنی‌پور از پایگاه خبری سوک؛ عباس مطاف، مستند‌ساز اجتماعی صدا و سیمای مرکز بوشهر؛ امین برکت، باشگاه خبرنگاران جوان؛ امین رجب‌زاده، خبرگزاری تسنیم؛ سیدحسین موسوی، پایگاه خبری گام‌نیوز؛ حسین سرمشقی، پایگاه خبری چغادک نیوز؛ مبین شجاعی‌مقدم، پایگاه خبری سپاس و علی نجفی، پیشکسوت نشریات مکتوب با حضور مسئولان لشکری و کشوری استانی تجلیل شد.

حامد فکوری

عکاس: علی احمد

انتهای پیام

captcha