وحدت ملت ایران، ابرقدرت‌ها را به زانو درآورد
کد خبر: 3788716
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۵

وحدت ملت ایران، ابرقدرت‌ها را به زانو درآورد

گروه سیاست و اقتصاد- امام جمعه زنجان گفت: مردم ایرن در انقلاب اسلامی با وحدت پیروز میدان شدند و ابرقدرت‌ها را به زانو درآوردند.

وحدت ملت ایران، ابرقدرت‌ها را به زانو درآوردبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان، اظهار کرد: حضرت زهرا (س) از جمله افرادی بودند که برای دفاع از ولایت، پای به میدان دفاع از وصیت پیامبر اکرم (ص) گذاشتند. ایشان لحظه‌ای دست از دفاع از ولایت نکشیدند و سرانجام جان خودشان را در این راه نثار ولایت کردند.
وی با اشاره به اینکه پیامبر اکرم (ص) پیش از رحلت‌شان دو یادگار از خود بین مسلمین بر جای گذاشتند، بیان کرد: قرآن و عترت، دو یادگار ایشان در بین امت اسلامی است که برای حفظ، اتحاد و انسجام باید به این دو ریسمان چنگ بزنیم.
امام جمعه زنجان ۱۹ بهمن را یکی از روزهای تاریخی در دهه‌فجر خواند و گفت: در این روز نیروی هوایی همافران در برابر خطرهای زیاد، در مدرسه رفاه با امام راحل بیعت کردند و با این کارشان کمر رژیم طاغوت را شکستند و با این حرکت‌شان تصمیم گرفتند تا بی‌طرفی خود را اعلام و از انقلاب ایران دفاع کنند.
آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب اسلامی، جهان در دست دو ابرقدرت شرق و غرب و در آن زمان ایران در زیر یوغ قدرت غرب بود. آمریکا و شوروی به این نتیجه رسیده بودند که برای رسیدن به منافع خود در ایران از شاه پهلوی حمایت کنند ولی مردم ایران با وحدت، پیروز میدان شده و ابرقدرت‌ها را به زانو درآوردند.
امام جمعه زنجان به فرا رسیدن 22 بهمن‌ماه، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد وگفت: باید در این مراسم نشان دهیم انقلاب اسلامی در طول 40 سال با تلاش همه مردم پابرجا بوده و قطعا با همدلی و وحدت، این روند ادامه داشته و مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت.
انتهای پیام
captcha