افزایش ۴۵۰ هزار تومانی میانگین سرانه ایتام زنجانی از محل کمک خیران
کد خبر: 3800887
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰

افزایش ۴۵۰ هزار تومانی میانگین سرانه ایتام زنجانی از محل کمک خیران

گروه اجتماعی- مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: میانگین سرانه ایتام از محل کمک حامیان به 450هزار تومان ارتقا یافت.

افزایش ۴۵۰ هزار تومانی میانگین سرانه ایتام زنجانی از محل کمک خیرانهدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با اشاره به اینکه کارکردهای این نهاد بر اساس حضور و مشارکت مردم در برنامه‌های اجرایی شکل‌گرفته و به جامعه هدف عرضه می‌شود، گفت: تلاش می‌کنیم با گفتمان همدلی و کمک به همنوع، زمینه مشارکت بیشتر مردم در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد به‌ منظور کمک به نیازمندان فراهم شود.
وی با اشاره به نقش موثر روحانیون و ائمه جمعه در ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری در جامعه، افزود: با فضاسازی انجام ‌شده از طریق روحانیون به‌ ویژه ائمه جمعه، میزان مشارکت خیران در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد استان زنجان افزایش قابل‌ توجهی داشته است.
مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: برنامه ابلاغی کمیته امداد استان زنجان در حوزه مشارکت‌های مردمی در سال 97 بیش از 100 درصد محقق شده است.
وی علت تقویت مشارکت مردم استان را اطمینان و اعتماد به حوزه کار کمیته امداد، همت و کار جهادی عنوان کرد و افزود: استان زنجان در میانگین سرانه پرداختی به ایتام موفقیت‌های چشم‌گیری را کسب کرد. میانگین سرانه ایتام از محل کمک حامیان به 450هزار تومان ارتقا یافت.
صفری گفت: سال گذشته به دلیل چالش‌های اقتصادی مراجعات مردم به کمیته امداد بیشتر شد اما با مدیریت صحیح و تلاش جهادی سعی شد خدمات شایسته‌ای به مراجعه کنندگان ارائه شود تا در پایان سال هیچ پرونده پشت نوبت حمایت در امداد نداشتیم.
صفری رویکرد امسال کمیته امداد را  ایجاد اشتغال، توانمندسازی و پیوند با خیران به‌ویژه خیران خارج از استان عنوان کرد و گفت: ایجاد 110مرکز نیکوکاری جدید با محوریت مساجد، توجه و تقویت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، ارائه آموزش‌های فکری و فرهنگی و سبک زندگی دینی و توجه به بیانیه مقام معظم رهبری در خصوص گام دوم انقلاب از برنامه‌های امسال کمیته امداد استان زنجان است.
انتهای پیام
captcha