ایثار اجتماعی موجب تسریع روند توسعه جوامع می‌شود
کد خبر: 3823912
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶

ایثار اجتماعی موجب تسریع روند توسعه جوامع می‌شود

گروه اجتماعی ــ نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایثارگران کسانی هستند که منافع ملی را به منافع شخصی ترجیح دادند، گفت: ایثار اجتماعی موجب تسریع در روند توسعه جوامع می‌‌شود.

ترجیح منافع ملی بر منافع شخصی؛ ویژگی بارز ایثارگران/ ایثار اجتماعی موجب تسریع در روند توسعه جوامع می‌شودبه گزارش ایکنا از زنجان، علی وقفچی، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، سه‌شنبه، ۱۱ تیر ماه در جلسه شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان طارم با اشاره به چالش‌های موجود در کشور، بیان کرد: با توجه به کینه‌های دشمنان از انقلاب وجود این چالش‌ها امر طبیعی است اما با برنامه‌ریزی منسجم می‌توانستیم از این چالش‌ها مدیریت شده‌تر عبور کنیم.

وی با بیان اینکه اگر دفتر بحث دموکراسی و انتخابات آزاد را در این کشورها ورق بزنیم، می‌بینیم که قدمت آنها به بیش از یک هزار سال باز می‌گردد که در کشور ما به مراتب پایین‌تر است، افزود: به همین علت نباید کشورمان را در برخی موارد با کشورهای پیشرفته مقایسه کرد.

این مسئول ایثار، فداکاری، گذشت و ترجیح منافع ملی به منافع شخصی را از ارکان تسریع در روند توسعه عنوان کرد: هر جامعه‌ای که افراد ایثارگر و فداکار بیشتری داشته باشد قطعا در دست‌یابی به توسعه موفق‌تر خواهد بود.

وقفچی با بیان این مطلب که کسانی که در جبهه‌های جنگ حضور یافتند، نمونه بارز این افراد هستند، گفت: شهدا، جانبازان و ایثارگران کسانی هستند که منافع ملی را به منافع شخصی ترجیح دادند و در این راه جان خود را فدا کردند.

وی افزود: اگر به وجود افراد ایثارگر در جامعه نیاز داریم باید این افراد را پیدا کرده و نسبت به شناسنامه‌دار کردن آنها اقدام و ظرفیتشان در بحث برون رفت کشور از چالش‌های موجود استفاده کنیم.

این مسئول با تأکید بر اینکه باید خلاهای قانونی در رابطه با شاخص‌های افراد ایثارگر مرتفع شود، تصریح کرد: در عمل باید بتوانیم دین خود را به شهدا و کسانی که در راه اعتلای وطن جان خود را از دست دادند، ادا کنیم.
انتهای پیام
captcha