مالیات اساس تامین بودجه کشور باشد
کد خبر: 3824605
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸

مالیات اساس تامین بودجه کشور باشد

گروه سیاست و اقتصاد _ امام جمعه زنجان مالیات را امری قانونی و شرعی دانست و گفت: مالیات باید اساس بودجه کشور باشد.

مالیات اساس تامین بودجه کشور باشدبه گزارش ایکنا از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه، با اشاره به فرا رسیدن ۱۶ تیر روز ‌مالیات، اظهارکرد: مالیات امری است که حتی پیشینه دینی و شرعی دارد و در قانون نیز مورد تاکید قرار گرفته و هزینه‌های جاری بسیاری از کشورها از راه مالیات تامین می‌شود‌.
وی به حفظ سرمایه‌ها و منابع خدادادی تاکید کدو و گفت: نفت سرمایه کل جمعیتی است که در آن خاک‌زندگی‌ می‌کنند. عقل و‌تجربه می‌گوید باید به اندازه سهم خود از این منابع استفاده کنیم هرچند از اول این موضوع جدی گرفته نشد در حالی‌که باید مالیات اساس تامین بودجه کشور باشد.
امام جمعه زنجان ادامه داد: عده‌ای فرار از مالیات را زرنگی می‌دانند؛ در حالی‌که شرعا فرار از مالیات به رای همه مراجع حرام است و فردی که فرار مالیاتی کند؛ مقدار مالیاتی که باید پرداخت می‌کرده و نکرده مدیون است.
وی به سفر معنوی پیش‌روی حجاج زنجانی نیز اشاره کرد و افزود: امسال مقرر شده بود بنا به دلایلی سفر حجاج زنجانی از فرودگاه امام خمینی تهران باشد و فرودگاه زنجان محل اعزام نبود اما خوشبختانه با تلاش‌های انجام شده چند روز پیش اعلام شد حجاج زنجانی از فرودگاه زنجان عازم سرزمین وحی خواهند شد.
وی خاطرنشان‌کرد: زوار‌ ما سفیر انقلاب و نماینده ۸۳ میلیون جمعیت و‌ کشوری هستند که بزرگترین انقلاب اسلامی را انجام داده هستند و سالهاست که پنجه در پنجه بدترین ابر قدرت دنیا ایستاده است بنابراین هر حاجی ایرانی باید با رفتار، ‌گفتار و ‌متانت خود به ملیت هویت و جمهوری اسلامی آبرو ببخشد.
امام جمعه زنجان با بیان اینکه ایستادگی‌هزینه دارد و پیروزی در سایه استقامت حاصل می‌شود، افزود: عقب‌نشینی نیز هزینه دارد. هزینه ایستادگی عزت و‌ سربلندی شیرین است؛ اما عقب‌نشینی ذلت است و ملت ایران راه خود را انتخاب کرده است‌.
نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز دهه کرامت، با تبریک ولادت حضرت معصومه(س)، اظهارکرد: بعضی بزرگان فرموده‌اند هرکس دوست دارد قبر حضرت فاطمه را زیارت کند به قم رفته و قبر متبرک حضرت معصومه(س) را زیارت کند.
وی با تاکید بر اینکه به وعده‌های خداوند ایمان بیاوریم و به دستورات او ‌عمل کنیم، تصریح‌کرد: گفته می‌شود‌ بهشت ۸ در دارد و‌ جهنم ۷ در که دلیل این‌موضوع این است که رحمت خداوند از غضبش بیشتر است.
انتهای پیام

captcha