۴۶۷ آزاده یزدی دارای تحصیلات دانشگاهی هستند
کد خبر: 3833196
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳

۴۶۷ آزاده یزدی دارای تحصیلات دانشگاهی هستند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد گفت: در حال حاضر ۴۶۷ نفر از آزادگان این استان دارای تحصیلات دانشگاهی هستند در حالی که پیش از اسارت تنها ۱۴ نفر تحصیلات دانشگاهی داشتند.

467 آزاده یزدی دارای تحصیلات دانشگاهی هستندبه گزارش ایکنا از یزد، احمد ابراهیمی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد عصر روز گذشته، 15 مردادماه در دیدار جمعی از آزادگان استان یزد با آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد اظهار کرد: در استان یزد 752 نفر آزاده داریم که 44 نفر از این افراد به رحمت خدا رفته‌اند.

وی با اشاره به 9 شهید آزاده استان یزد بیان کرد: همچنین ما بین شهدای والامقام استان، 15 شهید غریب داریم که در زمان اسارت در زندان‌های عراق به مقام والای شهادت نائل آمدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد اظهار کرد: 15 نفر از آزادگان استان زندان سیاسی بودند و 181 نفر از آنها هم به هنگامی که در زندان‌های رژیم بعث به سر می‌بردند، متأهل بودند و 175 نفر از این تعداد در آن هنگام صاحب فرزند بودند.

ابراهیمی گفت: الحمدالله اقدامات بسیار خوب فرهنگی، قرآنی، کارآفرینی و سایر اقدامات ارزنده در زمینه‌های مختلف از سوی آزادگان در استان یزد انجام شده است.

وی بیان کرد: پیش از اسارت، 14 نفر از آزادگان یزد دارای تحصیلات دانشگاهی بودند و 738 نفر هم دارای مدرک تحصیلی، دیپلم، زیر دیپلم و یا دانش‌آموز بودند و به اسارت دشمن درآمدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد افزود: با همتی که آزادگان یزد پس از اسارت داشتند، 467 نفر موفق به کسب مدرک دانشگاهی شدند و سطح تحصیلات 285 نفر هم دیپلم و زیر دیپلم هستند که همه افراد زیر دیپلم هم این مدرک را افتخاری کسب کرده‌اند.

ابراهیمی اظهار کرد: 58 نفر از آزادگان هم جزو 397 نفر نخبه اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان هستند که 28 نفر از آنها خود آزادگان و مابقی خانواده آنها هستند.

وی گفت: یکی از برنامه‌های مهم بنیاد، مشارکت جامعه هدف در برنامه‌ها و مشکلات است و در این 5 سال توانستیم تشکیلات متعددی به وجود آوریم که کمک و همراه بنیاد شهید و امور ایثارگران استان باشند.

انتهای پیام

captcha