ظهور چهره‌های جوان در داوری مسابقات قرآن اوقاف قم / آزمون شفاهی از ۹ شهریور آغاز می‌شود
کد خبر: 3993008
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱

ظهور چهره‌های جوان در داوری مسابقات قرآن اوقاف قم / آزمون شفاهی از ۹ شهریور آغاز می‌شود

رئیس اداره قرآن اوقاف و امور خیریه استان قم از آغاز چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن در بخش بانوان از ۹ شهریورماه و بخش آقایان از ۱۷ شهریورماه خبر داد و گفت: در این دوره از مسابقات قرآن شاهد حضور داوران جوان و تازه نفس در کنار چند تن از اساتید قرآنی با تجربه هستیم.

ظهور چهره‌های جوان در داوری مسابقات قرآن کریم اوقاف/ آزمون شفاهی مسابقات از 9 شهریورماه آغاز می‌شودسیدمحمد صالح‌نژاد، رئیس اداره قرآن اوقاف و امور خیریه استان قم، در گفت‌وگو با ایکنا از قم، با اشاره به برگزاری چهل و چهارمین مسابقات قرآن کریم به میزبانی اداره کل اوقاف استان، اظهار کرد: ثبت‌نام این دوره از مسابقات ویژه سنین 18 سال به بالا در 2 بخش بانوان و آقایان از 13 اردیبهشت‌ماه لغایت 14 خردادماه انجام شده است که در مجموع 900 نفر برای شرکت در این رقابت قرآنی ثبت‌نام کردند.

وی با بیان اینکه 400 نفر در رشته‌های آوایی و 500 نفر در رشته‌های کتبی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند، افزود: این مسابقات در رشته‌های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ، تفسیر عمومی قرآن کریم، اذان، دعا خوانی، هم‌سرایی و همخوانی قرآن کریم به میزبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم برگزار می‌شود.

صالح‌نژاد با اشاره به اینکه آزمون کتبی این دوره از مسابقات 18 مردادماه به صورت غیرحضوری برگزار شد، اظهار کرد: آزمون شفاهی چهل و چهارمین مسابقات قرآن کریم در بخش بانوان از 8 صبح روزهای 9 الی 12 شهریورماه به مدت 4 روز و در بخش آقایان از  8 صبح روزهای 17 الی 19شهریورماه به مدت 3 روز به صورت حضوری و انفرادی برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه تمهیدات لازم برای برگزاری این دوره از مسابقات قرآن کریم با رعایت حداکثری دستورالعمل‌های بهداشتی انجام شده است، ادامه داد: به علت تک شهرستان بودن قم امکان برگزاری آزمون شفاهی به صورت ویدئوکنفرانس وجود ندارد و باید به صورت حضوری برگزار شود، اما در راستای جلوگیری از هرگونه تجمع و شلوغی در محل برگزاری آزمون، این دوره از مسابقات به صورت انفرادی و بر اساس زمان‌بندی اعلام شده به شرکت‌کننده برگزار خواهد شد.

رئیس اداره قرآن اوقاف استان قم با بیان اینکه داوران چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم بومی هستند، تصریح کرد: علاوه بر میزبان از هیئت داوران بخش بانوان و آقایان بومی استان قم، ما پذیرای 2 نفر از هیئت داوران در بخش آقایان در رشته‌های لحن و وقف و صدا از تهران هستیم.

وی با اشاره به اینکه همواره مسابقات اوقاف استان قم از سطح کیفی قابل قبولی برخوردار بوده است، بیان کرد: سال گذشته ۳۵۰ نفر از بانوان و آقایان قمی در این مسابقات شرکت کردند و حمیدرضا مقدسی و مهدی فروغی در رشته قرائت دو رتبه بین‌المللی کسب کردند که دستاورد مهمی برای قم به شمار می‌رود.

رئیس اداره قرآن اوقاف استان قم اظهار کرد: مرحله نیمه نهایی مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف در آبان ماه و مرحله فینال این دوره از مسابقات احتمالاً در دی ماه 1400 برگزار خواهد شد و امیدواریم در هر دو مرحله همانند سال گذشته، شاهد درخشش نماینده‌های استان قم باشیم.

صالح‌نژاد از برگزاری دوره‌های آموزشی جهت آمادگی برگزیدگان مسابقات قرآن اوقاف برای حضور در مرحله نیمه نهایی و فینال خبر داد و تأکید کرد: شیوه برگزاری مرحله نیمه‌نهایی و فینال چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم براساس اطلاعیه ستاد ملی کرونا انجام می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: بر اساس اعلام سازمان اوقاف، در مسابقات قرآن کریم باید از توانایی‌های شرکت‌کنندگانی که سال گذشته در طرح ساماندهی داوران قرآنی در اوقاف حضور داشتند و دوره‌های آموزشی را به صورت کامل سپری کردند، بهره‌مند شویم؛ از این رو در چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف به میزبانی استان قم شاهد حضور داوران جوان و تازه نفس در کنار چند تن از اساتید قرآنی قدیمی و با تجربه هستیم.

یادآور می‌شود، اسامی داوران و محل برگزاری چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم به میزبانی اوقاف استان قم متعاقباً اعلام می‌شود.

انتهای پیام
captcha