مدارک سومین دوره طرح ساماندهی داوران مسابقات قرآن اعطا می‌شود
کد خبر: 4159319
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴

مدارک سومین دوره طرح ساماندهی داوران مسابقات قرآن اعطا می‌شود

مراسم اعطای مدارک قبول‌شدگان سومین دوره طرح سنجش، آموزش و سطح‌بندی داوران مسابقات قرآن کریم برگزار می‌شود.

مدارک قبول شدگان سومین دوره طرح ساماندهی داوران اعطا می‌شود

به گزارش ایکنا، مراسم اعطای مدارک قبول‌شدگان در سومین دوره طرح سنجش، آموزش و سطح‌بندی داوران مسابقات قرآن کریم به همت دبیرخانه ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

این مراسم سه‌شنبه 10 مردادماه با حضور قبول‌شدگان این طرح از 27 استان کشور به صورت ویدئوکنفرانس برپا خواهد شد.

در سومین دوره طرح سنجش،‌ آموزش و سطح‌بندی داوران مسابقات قرآن کریم در 121 نفر از فعالان قرآنی موفق به قبولی در آزمون‌های مختلف آن شدند؛‌ در این نشست علاوه بر اعطای مدرک این افراد در خصوص برگزاری دوره‌های آموزشی و فرایند ارتقای سطح آنان توضیحاتی ارائه خواهد شد.

سومین دوره طرح سنجش، آموزش و سطح‌بندی داوران مسابقات قرآن که از آن با عنوان کلی طرح ساماندهی داوران یاد می‌شود، با شروع ثبت‌نام در شهریور و مهر سال گذشته کلید زده شد و طی ماه‌های بعد از آن شرکت‌کنندگان در سه مرحله آزمون حضور یافتند.

مرحله کتبی که اولین مرحله این آزمون بود، آبان‌ماه 1401، مرحله شبیه‌سازی دی‌ماه 1401 و مرحله مصاحبه نیز اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ برگزار شد. این آزمون در چهار رشته، تجوید، وقف و ابتدا، لحن و صوت برگزار شده و نتایج آن طی ماه‌های گذشته اعلام شده بود. 

بر اساس اعلام مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در دوره اول و دوم طرح ساماندهی داوران مسابقات قرآن مجموعاً حدود 350 نفر در رشته‌های چهارگانه موفق به دریافت مدرک داوری شده بودند و با احتساب دوره سوم این رقم در مجموع به حدود 500 نفر نزدیک شده است.

مسئولان مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف پیش از این از برگزار نشدن طرح ساماندهی در سال ۱۴۰۲ خبر داده بودند. این طرح پس از تنفسی یک‌ساله و بررسی آسیب‌شناسانه سه دوره قبل، در سال ۱۴۰۳ ادامه خواهد یافت. 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha