تولید مسکن به اقتصاد مقاومتی منتج می‌شود
کد خبر: 4002590
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۵

تولید مسکن به اقتصاد مقاومتی منتج می‌شود

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار کرد: تولید مسکن یکی از مهم‌ترین مسائلی که به اقتصاد مقاومتی منتج می‌شود. چراکه اقتصاد مقاومتی علاوه بر اینکه درون‌گرا و متکی به ظرفیت‌های داخلی است می‌تواند از بعد برون‌نگری برای کشور نیز آورده داشته باشد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی سپاه روح‌الله استان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه استان مرکزی، در آیین بازدید از پروژه شهرک شهید سلیمانی(ره) اراک گفت: رونق بخش مسکن در کشور یکی از مهم‌ترین مطالبات مقام معظم رهبری است و در واقع تولید مسکن علاوه بر اینکه به تولید کشور رونق می‌بخشد، کارآفرینی و اشتغال‌زایی را نیز به همراه دارد. لذا مسکن پیشران اقتصاد بوده و جایگاه ویژه‌ای در پیشرفت اقتصادی کشور دارد.

وی افزود: تولید مسکن یکی از مهم‌ترین مسائلی که به اقتصاد مقاومتی منتج می‌شود. چراکه اقتصاد مقاومتی علاوه بر اینکه درون‌گرا و متکی به ظرفیت‌های داخلی است می‌تواند از بعد برون‌نگری برای کشور نیز آورده داشته باشد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی اظهار کرد: جهش تولید مسکن یکی از ضرورت‌های مهم کشور محسوب می‌شود و می‌تواند عدالت در حوزه مسکن را برقرار کند. لذا امروز نیازمند یک تحول جدی در حوزه مسکن‌سازی هستیم و نگاه به مسکن در کشور باید از سرمایه به کالایی مصرفی تبدیل شود و این امر نیازمند مشارکت و هم‌افزایی همه بخش‌های کشور است.

وی بیان کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار همه مأموریت‌ها و رسالت‌ها تأمین مسکن پرسنل و کارکنان را مدنظر دارد و در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تحقق جهش تولید و رفع مشکلات مسکن کارکنان، سپاه روح‌الله استان به عنوان یک نهاد پیشتاز پروژه مسکن پرسنل را با جدیت دنبال می‌کند.

کریمی گفت: پروژه ساخت مسکن پرسنل سپاه استان که مزین به نام سردار حاج قاسم سلیمانی است با حضور وزیر راه و شهرسازی در دولت گذشته شروع شده و مجموع هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی برای پرسنل ساخته می‌شود که در مرحله اول ۷۰۰ واحد و در مرحله دوم  باقی آن نیز ساخته خواهد شد و پرسنلی که فرم «ج» آنها پر نشده و تمامی شرایط لازم را دارند می‌توانند در این پروژه ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به پیشرفت شهرک شهید سلیمانی بیان کرد: بیش از یک سال از آغاز شروع شهرک شهید سلیمانی می‌گذرد که هم اکنون پیشرفت مرحله اول پروژه ۴۳ درصدی است و این پیشرفت نشان از تلاش‌های جهادی شرکت جهاد خانه‌سازی استان دارد. استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های درون استان به ویژه به کارگیری کارشناسان و مهندسان داخلی مورد توجه است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی در پایان افزود: تمام استانداردهای لازم در ساخت واحدها و شهرک‌سازی با دقت رعایت می‌شود و هم اکنون آب و فاضلاب مجموعه متصل و برق آن نیز در دستور برنامه‌های ۱۴۰۰ وزارت نیرو قرار گرفته و امکانات لازم از قبیل مسجد، مدرسه، مرکز خرید، فضای سبز، پارک، ساختمان اداری و مجموعه‌های فرهنگی نیز در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام
captcha