زدودن محرومیت از چهره شهرها و روستاها در اولویت برنامه‌های دولت است
کد خبر: 4180268
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر:

زدودن محرومیت از چهره شهرها و روستاها در اولویت برنامه‌های دولت است

معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: تکمیل و اجرای پروژه‌های عمرانی و زیرساخت‌های آموزشی و فرهنگی در راستای محرومیت‌زدایی در شهرها و روستاها باید به حفظ عزت و کرامت سایر اقشار جامعه بینجامد.

محمدهادی رستمیان

محمدهادی رستمیان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر، در گفت‌و‌گو با ایکنا از بوشهر، گفت: تاکنون تعداد ۲ هزار و ۶۳۰ قطعه زمین به مساحت حدود یک میلیون مترمربع به متقاضیان برای ساخت مسکن از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات عالی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای رفع محرومیت‌زدایی این بود که از محل حساب و با همکاری خیرین در نیمه نخست امسال ۵۰۰ میلیارد ریال در اختیار محرومان استان قرار داده شده است و همچنین در سال گذشته از محل حساب ۱۰۰ امام خمینی(ره) و با همکاری خیرین ۱۷۰ میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیرنقدی برای تجهیز، تکمیل و ساخت واحدهای مسکونی در اختیار نیازمندان این استان قرار گرفته است.

رستمیان با تأکید بر اینکه روند توسعه ساخت پروژه‌های مسکونی باید در مقوله اشتغال پایدار کارگران امیدافزا باشد، افزود: همان‌طور که بارها رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس‌جمهور تأکید داشتند این بوده است که کرامت و عزت سایر اقشار جامعه در تمامی مشاغل حفظ بماند و همه ما نیز در این مقوله انسانی و اجتماعی تکلیف داریم.

وی اعلام کرد: از ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار شهرستان دشتستان همگی دارای طرح هادی هستند و در ۵۱ روستا نیز بازنگری طرح هادی صورت گرفته و بازنگری طرح ۲۷ روستا نیز در دست اقدام است.

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر در ادامه با اشاره اینکه تعداد ۸۲۳ روستا و آبادی‌ در سامانه الکترونیکی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر به ثبت رسیده است، اظهار کرد: تاکنون ۶۳ درصد واحدهای مسکونی معادل ۴۶ هزار و ۴۵۶ واحد با نظارت فنی و مهندسی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مقاوم‌سازی صورت گرفته که طی برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان دولت در تلاشیم درصد مقام‌سازی واحدهای مسکونی در استان بوشهر را به ۸۰ درصد افزایش دهیم.

وی با اعلام این مطلب که در نیمه نخست امسال یک‌هزار و ۵۴۲ جلد سند املاک مسکونی روستاییان استان بوشهر صادر شده است که این اقدام نقش مهمی در وسعت بخشیدن به مالکیت‌های مسکونی و تجاری واقع در بافت‌های مسکونی روستاها و همچنین ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاری در روستاها و پیشگیری از نزاع مربوط به اراضی و کاهش اختلافات ملکی و زمین‌خواری، جذب تسهیلات ساخت مسکن در روستاها، گسترش فیزیکی و مبتنی بر برنامه‌ریزی و بهبود کیفیت مسکن روستایی دارد.

رستمیان گفت: برای سال جاری، مجوز احداث پنج هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در قالب «طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن» توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور به استان بوشهر ابلاغ شده که نسبت به سال گذشته دارای رشد ۷۵ درصدی است که با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت در استان بوشهر ساخته می‌شود که یک‌هزار و ۱۳۰ واحد آن به نهادهای حمایتی اختصاص دارد.

وی با ابراز اینکه تلاشمان بر این است تا با افزایش نظارت بر اجرای پروژه‌های عمرانی در استان بوشهر بتوانیم نسبت به تکمیل به موقع پروژه‌های نیمه‌تمام که باعث جلوگیری از هدر رفت منابع و جلب اعتماد عمومی می‌شود اقدام کنیم، افزود: طی چهار سال، ۵۰ هزار واحد مسکونی در شهرها و روستاهای استان بوشهر احداث می‌شود و همچنین در هم‌عرض با پروژه‌های عمرانی نسبت به جنگل‌کاری ۴۰ هکتاری با استفاده از پساب فاضلاب در بوشهر با کاشت ۱۰ میلیون اصله نهال طی ۴ سال اهتمام ویژه داریم.

معاون‌ هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر ما به دنبال آن هستیم که عقب‌ماندگی توسعه زیرساخت‌های ارتباطی استان بوشهر جبران شود، اظهار کرد: نقاط حادثه‌خیز راه‌های استان بوشهر با همکاری اداره‌کل راهداری رفع می‌شود و به آن علت که نبض توسعه اقتصادی، زندگی و رفاه مردم وابسته به صنعت حمل و نقل است از این‌رو باید بستر مناسب برای فعالیت فعالان این حوزه فراهم شود.

وی در پایان گفت: ۹۰ درصد از روستای بالای بیست خانوار استان بوشهر، تحت پوشش خدمات ارتباطی و اتصال به شبکه ملی اطلاعات هستند.

حامد فکوری 

انتهای پیام
captcha