نخستین پرواز حجاج خراسان از ۲۶ خردادماه انجام می‌شود
کد خبر: 4063899
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۶

نخستین پرواز حجاج خراسان از ۲۶ خردادماه انجام می‌شود

مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی گفت: نخستین پرواز حجاج خراسان در ۲۶ خردادماه انجام می‌شود.

 پرواز حجاج عباس خداشناس، مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان‌رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌رضوی در خصوص جزئیات پروازهای اعزام زائران حج تمتع خراسان بیان کرد: 40 کاروان از خراسان رضوی، پنج کاروان از خراسان شمالی و یک کاروان از خراسان جنوبی با 23 پرواز از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد به سفر حج اعزام خواهند شد.

وی ادامه داد: اولین پرواز حجاج خراسان  پنجشنبه، ۲۶ خردادماه در ساعت 8:20 به مقصد جده صورت خواهد گرفت که تعداد ۱۲۰ زائر از خراسان رضوی و ۱۴۰ زائر از خراسان شمالی با این پرواز به سرزمین وحی مشرف خواهند شد.

خداشناس افزود: مقصد ۶ پرواز از مشهد به جده خواهد بود که زائران ۱۰ کاروان از خراسان رضوی با ۱۱۶۵ زائر و سه کاروان از خراسان شمالی با ۳۲۷ زائر را به عربستان منتقل خواهد کرد. تمام زائران این ۶ پرواز ابتدا به مکه و سپس به مدینه مشرف می‌شوند.

مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی ابراز کرد: ۱۷ پرواز از فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد مشهد نیز به مقصد مدینه منوره صورت خواهد پذیرفت که شروع پروازهای مشهد به مدینه از ۳۱ خردادماه خواهد بود.

وی اظهار کرد: طی این پروازها ۳۰ کاروان از خراسان‌رضوی به تعداد۳۹۰۰ نفر، دو کاروان از خراسان شمالی به تعداد ۲۲۸ نفر و یک کاروان از خراسان جنوبی به تعداد ۷۸ به مدینه منوره اعزام خواهند شد.

خداشناس اضافه کرد: تعداد 30 کاروان به تعداد 3900 نفر در قالب کاروان‌های مدینه قبل و 10 کاروان به تعداد 1165 نفر در قالب کاروان‌های مدینه بعد از خراسان‌رضوی در حج 1401 به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

مدیر روابط عمومی سازمان حج و زیارت خراسان رضوی افزود: از 40 کاروان خراسان رضوی 22 کاروان به تعداد 2900 نفر از مشهد و 18 کاروان از شهرستان‌های استان خراسان رضوی به تعداد 2165 نفر به حج امسال مشرف خواهند شد.

انتهای پیام
captcha