طرح کاشت یک میلیارد درخت صددرصد مردمی است
کد خبر: 4127632
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
مدیرکل منابع طبیعی لرستان:

طرح کاشت یک میلیارد درخت صددرصد مردمی است

حسین میرزائی با اشاره به اینکه ویژگی طرح کاشت یک میلیارد درخت در مقایسه با سایر طرح‌ها این است که صددرصد با مشارکت مردمی انجام می‌شود، گفت: در این طرح ۳۰ میلیون درخت در لرستان طی چهار سال کاشته می‌شود.

حسین میرزائی، مدیرکل منابع طبیعی لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حسین میرزائی، مدیرکل منابع طبیعی لرستان، امروز، ۲۱ اسفند در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: از دو میلیون هکتار منابع طبیعی لرستان یک میلیون و 200 هزار هکتار مرتع و مابقی جنگل است.

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد اراضی لرستان شامل منابع طبیعی، جنگل و مرتع است، افزود: منابع طبیعی ارتباط فراوانی با مردم و دستگاه‌های اجرایی دارد و رسالت منابع طبیعی در استانی مانند لرستان گسترده‌تر است.

میرزائی با بیان اینکه از جنبه‌های کاری منابع طبیعی لرستان مردمی‌سازی و اجتماعی‌سازی فعالیت‌هاست که رسانه‌ها می‌توانند در این حوزه اثرگذار باشند، گفت: در حوزه زاگرس، لرستان با ۸۸۰ هزار هکتار جنگل رتبه اول و در کشور رتبه چهارم را دارد.

مدیرکل منابع طبیعی لرستان با یادآوری اینکه ۳۴ هزار خانوار مستقیما با مراتع استان در ارتباط هستند، گفت: اولویت دیگر منابع طبیعی توسعه جنگل‌ها و احیای مراتع است که در این راستا راهبرد منابع طبیعی اجرای طرح مردمی یک میلیارد درخت در کشور و ۳۰ میلیون درخت در لرستان طی سال چهار است.

وی با بیان اینکه تفاوت طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت با سایر طرح‌ها این است که کاملا مردمی است و باید سالانه هفت میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار درخت در استان کاشته شود، اضافه کرد: منابع طبیعی لرستان توانایی تولید ۱۲ میلیون اصله نهال را در سال دارد.

انتهای پیام
captcha