تولید 6 میلیون و 300 هزار اصله نهال در ایلام
کد خبر: 4155723
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۲

تولید 6 میلیون و 300 هزار اصله نهال در ایلام

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام از تولید 6 میلیون و 300 هزار اصله نهال در نهالستان‌های استان، در راستای طرح مردمی کاشت یک میلیارد اصله درخت خبر داد.

ابراهیم پیرزادیان مدیرکل منابع طبیعی ایلامبه گزارش ایکنا از استان، به نقل از روابط‌عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام، ابراهیم پیرزادیان، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام، با اشاره به تولید 6 میلیون و 300 هزار اصله نهال در نهالستان‌های استان، از ابتدای سال تاکنون، گفت: در راستای طرح مردمی کاشت 1 میلیارد درخت طی 4 سال در کشور، با توجه به ظرفیت نهالستان‌های استان ایلام، در صورت ایجاد زیرساخت‌های لازم تا پایان سال بالغ بر 18 میلیون اصله نهال در استان تولید خواهد شد.

 وی افزود: با توجه به اهمیت این طرح در سطح کشور، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام به‌عنوان استان پیشرو در زمینه تولید نهال در نظر دارد تا پایان سال جاری نسبت به تولید این تعداد نهال اقدام کند.

  پیرزادیان اظهار کرد: کاشت نهال‌های تولید شده در راستای استفاده در بیابان‌زدایی، مبارزه با گردوغبار، کاشت درخت در حاشیه راه‌ها، کاشت درخت در حاشیه مزارع، طرح‌های زراعت چوب، بوستان‌های روستایی، تعهدات شرکت‌ها و کارخانه‌جات، کاشت توسط دهیاری‌ها و فضای سبز شهری و روستایی و توسعه و ترمیم جنگل‌ها خواهد بود.

انتهای پیام
captcha