جامعه عشایری کشور ۱۱ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند
کد خبر: 4172208
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۳
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشور:

جامعه عشایری کشور ۱۱ هزار شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور گفت: در حال حاضر دو و نیم میلیون جمعیت عشایر در کشور داریم که در دوران دفاع مقدس بیش از 11 هزار شهید تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده‌اند.

بیت‌اله برقراری، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر

به گزارش خبرنگار ایکنا، بیت‌اله برقراری، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور، عصر امروز شنبه ۸ مهرماه در دیدار با مدیرحوزه‌های علمیه کشور با تبریک هفته دفاع مقدس در گزارشی اظهار کرد: جامعه روستائی و عشایری کشور سهم بسزایی در پاسداری از تمامیت ارضی ایران اسلامی دارند و در حوادث مختلف طول دوران مختلف به ویژه هشت سال جنگ تحمیلی و همچنین توطئه‌های قومی و منطقه‌ای همیشه پشتیبان نظام و انقلاب اسلامی بوده‌اند، لذا خدمت به این قشر هدف و برگرفته از آموزه‌های دینی ما است.

وی به نگاه تحولی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر اشاره کرد و گفت: نگاه ما به بیمه یک نگاه آرمانی و مبتنی بر آموزه‌های دینی و هر گونه تلاش همکاران ما در صندوق، برگرفته از نگاه انقلاب و اقدام جهادی است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ادامه داد: جامعه هدف این صندوق را ۳۰ میلیون نفر تشکیل می‌دهند و باتوجه به اینکه سن قانونی ثبت نام کنندگان از ۱۸ الی ۵۰ سال است، این جامعه هدف به صورت خالص به ۱۰ میلیون نفر می‌رسد.

وی با بیان اینکه دولت باید بستر‌ها را برای بیمه شدن روستائیان، کشاورزان و عشایر فراهم کند، اظهار کرد: در همین راستا این صندوق به عنوان مولود نظام مقدس جمهوری اسلامی در سال ۱۳۸۴ تأسیس شد.

برقراری با اشاره به اینکه جامعه هدف این صندوق ۱۱ هزار شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است، گفت: این جامعه هدف انقلابی، مولد، هدف‌مند، تامین کننده امنیت غذایی و… هستند.

وی با بیان اینکه یکی از مؤلفه‌های عدالت‌گستری، توسعه خدمات بیمه‌ای است، تصریح کرد: این صندوق خدماتی از جمله خدمات بازنشستگی، ازکارافتادگی، مستمری و بیمه‌ای را ارائه می‌کند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر با اشاره به اینکه ظرفیت خوبی توسط این صندوق به وجود آمده است، یادآور شد: خوشبختانه دولت نیز توجه خوبی به این ظرفیت دارد و در این دولت بودجه صندوق ۱۶۵ درصد رشد کرده است.

وی اضافه کرد: دو میلیون و ۷۰۰ هزار نفر تحت پوشش صندوق هستند که حدود ۶۰۰ هزار نفر آن‌ها در دولت سیزدهم جذب شده‌اند.

برقراری با بیان اینکه رویکرد ما کاملاً انقلابی است، اظهار کرد: در این صندوق ۲۴ اقدام برای نخستین بار انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه بودجه صندوق قبل از دولت سیزدهم ۹۰ همت و امروز به ۱۶۰ همت رسیده است، مطرح کرد: تراز مالی صندوق مثبت است و تا ۲۰ سال آینده تمام اهداف و برنامه‌ها قابل تحقق است.

انتهای پیام
captcha